همایش بزرگداشت شخصیت‌های تقریبی و ائمه فقهی مذاهب در واحد چابهار برگزار می‌شود/ راه‌اندازی کانون دانشجویی تقریب مذاهب

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان از برگزاری همایش بزرگداشت شخصیت های موجود تقریبی و تعاملی و بزرگداشت ائمه فقهی مذاهب در واحد چابهار و به مناسبت هفته وحدت خبر داد.

کامبیز نرماشیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: با توجه به اهمیت بزرگداشت هفته وحدت در استان سیستان و بلوچستان، دانشگاه آزاد اسلامی استان با هدف تبیین وحدت اسلامی در جامعه و به ویژه قشر جوان و پویا به عنوان آینده سازان ایران اسلامی، برنامه های مختلفی را در واحدها و مراکز آموزشی پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه فرهنگ اقوام، راه اندازی کانون دانشجویی تقریب مذاهب در واحد زاهدان، نشست هم اندیشی اساتید با موضوع تقریب مذاهب اسلامی، در واحد زابل، همایش نقش بانوان در تقریب و تعامل در واحد خاش و همایش شهدای وحدت و تجلیل از خانواده شهدای وحدت در واحد ایرانشهر و همایش گفتگوی مذاهب با محوریت موعودگرایی در مرکز نیکشهر و در نهایت همایش بزرگداشت شخصیت های موجود تقریبی و تعاملی و بزرگداشت ائمه فقهی مذاهب در واحد چابهار از جمله برنامه های شاخص واحدهای این استان به بهانه هفته وحدت است.

نرماشیری خاطرنشان کرد: دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در آبان ماه سال ۱۳۹۸ با حضور دکتر طهرانچی در واحد زاهدان افتتاح گردید و اهم برنامه های انجام شده از سوی دفتر تقریب مذاهب با هدف تقویت نقاط اشتراک مذاهب اسلامی و ترویج و تبیین ارزش های دینی مشترک در میان جامعه هدف بوده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت وحدت اسلامی و نظر به اینکه شهر زاهدان پایتخت وحدت اسلامی است دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در راستای مطالبات مقام معظم رهبری با نگاه اساسی و توجه خاص و ویژه در این عرصه فعالیت داشته و خواهد داشت. با توجه به اینکه وحدت اسلامی، در کنار توحید، یک اصل انکارناپذیر اسلامی است و باید در همه فعالیت‌های فرهنگی و علمی حاکم باشد، دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان به عنوان یک ارگان اثرگذار بر جامعه، که قشر عظیمی از جامعه هدف را در اختیار دارد برنامه ریزی های انجام شده در حوزه تقریب مذاهب اسلامی و وحدت اسلامی را بر اساس نیاز جامعه و خواسته مخاطب پیش خواهد برد تا بتواند نقش مثمرثمری بیش از پیش داشته باشد.

نرماشیری تصریح کرد: مسئولین به ویژه سازمانهایی که به صورت مستقیم متولی مباحث فرهنگی هستند باید اقدام به انجام کارهای علمی با پشتوانه پژوهشی و مطالعاتی نمایند تا نتایج حاصل از آن تاثیر لازم را بر جامعه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: وحدت به معنای واقعی باید در همه زمینه ها به وجود آید به ویژه وقتی سخن از وحدت اسلامی در میان است باید به جنبه عاطفی، فکری، رفتاری و اجتماعی آن توجه کرد و در تمام زمینه ها به اتحاد رسید، دین مبین اسلام در عرصه وحدت، معتقد به همدلی، همفکری، همکاری، وفاق و هم بستگی اجتماعی است. برای رسیدن به وحدت واقعی باید گام های موثری در تمام این حوزه ها برداشته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243332

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =