نماز جمعه قدرت نرم نظام انقلاب اسلامی است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نماز جمعه، قدرت نرم نظام انقلاب جمهوری اسلامی است و باید این رزمایش مسلمانان بیشتر از گذشته تقویت شود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای اداری استان و مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهرکرد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) در خصوص ویژگی‌های مردم چهارمحال و بختیاری گفت: در دوران حساس و تاریخ‌ساز کشور و دفاع مقدس، مردم چهارمحال و بختیاری نقش آفرینی بسیاری کردند و به عنوان یکی از استان‌های فعال محسوب می‌شود.

وی با اشاره به بیعت تاریخی مردم این استان با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) افزود: بیعت مردم چهارمحال و بختیاری در ۲۰ بهمن ۱۳۵۷ با امام راحل(ره)، نقطه عطفی در تاریخ مردم این استان بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم چهارمحال و بختیاری همواره در صحنه‌های مختلف حضور داشتند و ۲ هزار و ۵۰۰ شهید، تقدیم نظام کردند.

غلامعلی حیدری اظهار داشت: مردم چهارمحال و بختیاری در قالب تیپ ۴۴ حضرت قمر بنی هاشم(ع) در شرایط حساس جنگ تحمیلی، نقش‌آفرینی کردند و با اتحاد، ایمان و شجاعت در جنوب و غرب، در عملیات‌ها شرکت و خاک کشور را از دست دشمن متجاوز رهایی بخشیدند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر سفرهای استانی رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) یادآور شد: اولین سفر غیرمرزی رهبر انقلاب اسلامی بعد از انتخاب ایشان در منصب رهبری، به چهارمحال و بختیاری بود که مورد استقبال پرشور مردم استان قرار گرفت.

این مقام استانی گفت: در قبل از انقلاب اسلامی، تنها جاده آسفالت در استان، جاده شهرکرد به اصفهان بود؛ در آن زمان تنها یک مرکز حوزوی محدود در چهارمحال و بختیاری وجود داشت و هیچ مرکز علمی در استان نبود.

وی با بیان سفرهای دولت سیزدهم به استان یادآور شد: شهید رئیسی در طول سه سال خدمت، ۲ بار به چهارمحال و بختیاری سفر کردند و حدوداً ۹۰ کارخانه و کارگاه تعطیل به چرخه تولید بازگشت و نرخ بیکاری ۱۴ پله کاهش پیدا کرد.

حیدری افزود: در طول خدمت ۱۳ ساله محمدعلی نکونام در مسئولیت نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، اقدامات قابل توجهی از جمله ارتباط و حضور در مناطق محروم، مردمی بودن، ایجاد میزهای خدمت در نمازهای جمعه استان، می‌توان اشاره کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نماز جمعه، قدرت نرم نظام انقلاب جمهوری اسلامی است و باید این رزمایش مسلمانان بیشتر از گذشته تقویت شود.

با نگاه عادلانه می‌توان غبار محرمیت را برداریم

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخ‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش‌ها و زحمات حجت‌الإسلام و المسلمین نکونام برای توسعه بیشتر استان چهارمحال و بختیاری بود؛ زیرا ارتباط و سفرهای زیادی به مناطق محروم و مردم داشتند و حرف مردم را به مسئولان می‌رساند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بیان کرد: حجت‌الإسلام فاطمی اولین نماینده ولی فقیه بومی در استان و چهره‌ای محبوب و مردمی است؛ و جوانان استان در راستای تقویت جهت‌گیری انقلاب، در خدمت ایشان هستند.

احمد راستینه افزود: انتظارات بی‌شماری در طول ۴۵ سال عمر انقلاب اسلامی از مردم استان، باقی مانده که متوجه مسئولیت نماینده ولی‌فقیه در استان هم هست.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخ‌شهر یادآور شد: چهارمحال و بختیاری استانی کم برخوردار است و در آن مناطق و روستاهای محروم بسیاری وجود دارد که باید برای حل مشکلات و مطالبات مردمی، نگاهی عادلانه داشته باشیم تا توسعه پایدار در نقاط مختلف کشور، نمایان شود و این رنگ محرومیت از استان برداشته شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: استان چهارمحال و بختیاری همیشه در صف اول جهاد و از خودگذشتگی قرار دارد و برای مبارزه با استکبار و نابودی رژیم صهیونیستی آمادگی کامل دارد.

محمدعلی نکونام نماینده سابق ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه سابق شهرکرد گفت: از مردم، مسئولان، مجموعه روحانیت و خانواده شهدای این استان، طلب حلالیت دارم و در طول این ۱۳ سال خدمت، هرچه تا امروز صورت گرفته در سایه لطف و مرحمت و محبت مردم چهارمحال و بختیاری بود.

وی افزود: امیدوارم با حضور حجت‌الأسلام و المسلمین سید ابوالحسن فاطمی در این مسئولیت، استان چهارمحال و بختیاری در آینده‌ای بهتر از گذشته، شاهد موفقیت‌های بی‌شمار باشد.

آینده استان چهارمحال و بختیاری روشن است

سید ابوالحسن فاطمی نماینده در ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد گفت: باید در کنار هم برای اعتلا و رشد معنوی و مادی این استان، تلاش کنیم و امیدوارم با دعای همه مردم، در راهی که قدم گذاشته‌ایم موفق باشیم.

وی عنوان کرد: قطعاً با تلاش همگانی مردم و مسئولان، آینده روشن را برای استان چهارمحال و بختیاری رقم می‌زنیم و برای تحقق اهداف تعیین شده در این استان، تمامی مسئولان حمایت لازم را دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به زحمات چندین ساله محمدعلی نکونام یادآور شد: این روحانی گرانقدر، با تلاش‌های فراوان در طول دوره خدمت، منشأ خدمات بسیاری در زمینه‌های تبلیغاتی و عمرانی بود که در کشور، فردی منحصر به فرد است و قطعا مردم استان، قدردان این مجاهدت‌ها هستند.

خبرنگار: احمدرضا فضل‌اللهی دهکردی

انتهای خبر/

کد خبر: 1243467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =