بودجه تغذیه دانشجویی دانشگاه پیام نور قطع شده است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: سازمان برنامه‌وبودجه با استدلال به مجازی بودن کلاس‌های درس این دانشگاه، بودجه تغذیه دانشجویی را قطع کرده است.

مهدی محمدی معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه مشکلات دانشجویان این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌ها متفاوت‌تر است، اظهار کرد: این تفاوت نیز ناشی از میانگین سن و مجازی یا حضوری بودن کلاس درس است.

بیشتر بخوانید:

انتقال ساختمان‌های پیام‌نور به شرط رفع کسری بودجه / تاکنون تجمیع مراکز صورت نگرفته است

وی ادامه داد: کلاس‌های درس دانشگاه پیام نور به اختیار دانشجو برگزار به صورت مجازی(آنلاین) یا حضوری برگزار می‌شود. در چنین شرایطی دانشجویان نمره کلاسی را در طول ترم دریافت نمی‌کنند و کل نمره در امتحان پایان ترم محاسبه می‌شود.

محمدی با تصریح بر اینکه حدود ۳۰ درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور به صورت حضور در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند، گفت: این اختیار برای دانشجویان بسیار دلپذیر بوده و از این موضوع استقبال می‌کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور اضافه کرد: امکان تغذیه دانشجویی برای دانشگاه پیام نور بعد از دوران کرونا به صفر درصد رسیده است. در واقع این بودجه توسط سازمان برنامه و بودجه حذف شده است. این موضوع موجب نارضایتی دانشجویان شده است.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه با استدلال به اینکه کلاس‌های درس دانشگاه پیام نور در ایام کرونا به صورت مجازی برگزار میشد، بودجه خدمات امور تغذیه را قطع کرده‌اند. البته بعد از دوران کرونا و حضوری شدن کلاس‌ درس در دانشگاه پیام نور، نیز این بودجه را پرداخت نکردند.

محمدی مطرح کرد: سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دانشگاه پیام نور شهریه بگیر است و کلاس‌های درسی در آن نیز مجازی است، نباید بودجه ای برای امور تغذیه دریافت کند. در حالیکه دانشگاه پیام نور شهریه‌ای که دریافت می‌کند، نسبت به هزینه های که در دانشگاه‌های غیردولتی می‌شود، بسیار کمتر است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه دانشگاه پیام نور یک دانشگاه ترکیبی است، یادآور شد: به معنا است که کلاس‌ها به دو صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود. این موضوع را سازمان برنامه و بودجه و معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را در نظر نگرفته‌اند که دانشجویانی که حضور به دانشگاه می‌آیند نیاز به تغذیه و سالن غذاخوری (سلف) دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =