معافیت از مالیات تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان برای دانشگاه علم‌وصنعت

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: دانشگاه علم و صنعت در قراردادهایی که با صنعت منعقد می‌کند تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان معاف از مالیات است‌.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در آیین آغاز سال تحصیلیبه گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، داوود یونسیان رئیس دانشگاه علم و صنعت در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید این دانشگاه که امروز ۲ مهرماه برگزار شد، گفت: به عقیده من، دانشگاه علم و صنعت به معنای واقعی جزء دانشگاه‌های صنعتی کشور است.

وی بیان کرد: معاونت علمی و پژوهشی باید در دانشگاه‌ها رسمیت بیشتر پیدا کنند. در این راستا طرح‌های پژوهشی باید در دانشگاه ها بررسی شوند و معاونت علمی ریاست جمهوری دیگر این وظیفه را نداشته باشد.

افشین عنوان گفت: توصیه می‌کنم که اساتید از ماده ۱۳ آیین جهش اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری استفاده کنند. چرا که مشکل صنعت و دانشگاه حل می‌شود. آنها می توانند تا سقف ۲ میلیارد و نیم در سال از معافیت مالیاتی استفاده کنند. البته این موضوع منوط به تایید رئیس دلنشگاه‌ها است.

این مسئول گفت: معافیت مالیاتی شامل طرح های پژوهشی می‌شود که با هدف تحقیق و توسعه انجام شوند.

وی اضافه کرد: مرجعیت علمی در رشته‌های علوم پایه رخ می‌دهد و این رشته‌های نیازمند انقلاب تحول هستند. بنابراین تلاش داریم بیشترین سرمایه را در طرح‌ها و فناوری‌های نوظهور بین دانشگاه و صنعت انجام دهیم.

افشین عنوان کرد: ما تجهیزات آزمایشی را به هر دانشگاه نمی‌دهیم چراکه بودجه لازم را نداریم. ولی تجهیزات دانشگاهی موجود است و اساتید تمام دانشگاه‌ها می‌توانند از آنها استفاده کنند.

معاون علمی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه علم و صنعت در قرارهایی که با صنعت دارد، می‌تواند تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان معاف از مالیات باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =