ادعای رسانه رژیم صهیونیسیتی؛ دیدار پزشکیان با یک صهیونیست در آمریکا!

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در بخشی از گفتگوی بین ادیان که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل به میزبانی ایران برگزار شد، لیور استرنفلد که یک استاد صهیونیست در دانشگاه پنسیلوانیا است نیز حضور داشته و با رئیس جمهور گفتگو کرده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایسکانیوز به نقل از تایمز اسرائیل، مسعود پزشکیان -رئیس جمهور ایران- در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در بخشی از گفتگوی بین ادیان که به میزبانی ایران برگزار شد، با لیور استرنفلد استاد دانشگاه اسرائیلی مقیم آمریکا دیدار کرده است.

لیور استرنفلد، دانشیار تاریخ و مطالعات یهودی در دانشگاه پنسیلوانیا و نویسنده کتاب «میان ایران و صهیون: تاریخ یهودیان ایران در قرن بیستم» است که نسخه‌ای از کتاب خود را نیز به پزشکیان داد. استرنفلد می‌گوید پزشکیان می‌دانست من اسرائیلی هستم و این دیدار را لغو نکرد.

به گزارش شبکه 12، چندین خاخام نیز به همراه نمایندگان مسلمان و مسیحی در این جلسه حضور داشتند. در میان آنها ابی استاین _خاخام و فعال زن تراجنسیتی_ که یکی از چهره‌های برجسته در میان یهودیان مترقی و طرفدار فلسطین نیز حضور داشت.

کانال ۱۲ بیان کرد که استرنفلد در این دیدار موضوع گروگان‌هایی را که توسط حماس مورد حمایت ایران در غزه نگهداری می‌شوند، مطرح کرده است. استرنفلد مدعی شد: «ایران می‌خواهد نقش میانجی در موضوع گروگان‌ها ایفا کند».

همچنین استرنفلد دیدار با پزشکیان را «جالب و سخت» توصیف کرده و گفت: این «دیداری محترمانه بود». او از قول پزشکیان گفت که «جنگ وحشتناک است و باید متوقف شود».

همچنین او گفت پزشکیان تأکید کرده است که وقتی اسرائیل و فلسطینی‌ها به توافقی بر سر پایان درگیری که برای اکثر فلسطینی‌ها قابل قبول است برسند، ایران پرچم مبارزه فلسطین را بر دوش نخواهد کشید».

تامیز اسرائیل همچنین اشاره کرد تصاویری از این نشست نیز توسط پرس تی وی منتشر شده که نشان می‌دهد اعضای گروه افراطی ارتدکس ضد صهیونیست نیز حضور داشتند.

این روزنامه همچنین در نوشتار خود به ماجرای سلام‌کردن محمد خاتمی -رئیس جمهور وقت ایران- با موشه کاستاور -رئیس جمهور وقت اسرائیل- در سال ۲۰۰۵ در مراسم تشییع پاپ اشاره کرد که باعث جنجال در روزنامه‌های داخلی ایران شده بود.

گفتنی است که ایران پس از انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ ، روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را قطع کرده است. همچنین ایران هرگز اسرائیل را به رسمیت نشناخته و در طول این سال‌ها به دفاع از حق مردم فلسطین تأکید داشته است. ادعای رسانه رژیم صهیونیستی در مورد دیدار رئیس جمهور با استاد صهیونیست در حالی در رسانه ها بازتاب داشته که مقامات دولتی ایران تا کنون به آن واکنشی نشان نداده‌اند.

خبرنگار: ماری ملکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1243983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =