جزئیات اعلام موجودیت «فراکسیون مقاومت» مجلس دوازدهم + اعضای هیات رئیسه

نماینده تهران از شکل گیری «فراکسیون مقاومت» در مجلس شورای اسلامی به ریاست سید محمود نبویان خبر داد.

سید مرتضی محمودی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز گفت: روز سه‌شنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۳ «فراکسیون مقاومت» با حضور بخشی از نمایندگان مجلس دوازدهم شورای اسلامی تشکیل شد و امروز به طور رسمی اعلام موجودیت این فراکسیون را اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید؛

رهبر انقلاب: امروز جرات حمله به مرزهای ایران را ندارند

نماینده مردم تهران درباره هدف تشکیل این فراکسیون گفت: فراکسیون مقاومت در راستای عمل به منویات و دستورات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم شکل گرفت. در آن دیدار رهبر انقلاب تاکید زیادی بر اثرگذاری فعال مجلس شورای اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی و مجامع جهانی بویژه اثرگذاری در حوزه فلسطین و مقاومت داشتند.

سیدمحمود نبویان رئیس فراکسیون مقاومت شد

سخنگوی فراکسیون مقاومت مجلس دوازدهم تصریح کرد: این فراکسیون با حمایت ریاست مجلس و همچنین سایر اعضای هیات رئیسه مجلس، تشکیل شد و در همان اولین جلسه اعضای هیات رئیسه مشخص شدند. حجت‌الاسلام سید محمود نبویان به عنوان ریاست فراکسیون و روح‌الله متفکر آزاد نائب‌رئیس اول و علی خضریان به عنوان نائب‌رئیس دوم انتخاب شدند. بهنام سعیدی و یاسر سلیمانی نیز به عنوان دبیران اول و دوم فراکسیون و حجت‌الاسلام علی‌رضا سلیمی به عنوان خزانه‌دار تعیین شدند.

وی تصریح کرد: از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی علاوه بر سید محمود نبویان (نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی)، عباس گلرو و ابراهیم رضایی (سخنگوی کمیسیون امنیت ملی) نیز حضور دارند.

محمودی با بیان این که فراکسیون مقاومت تاکنون حدود ۶۰ نفرعضو دارد، گفت: از روز گذشته دوستان زیادی درخواست پیوستن به این فراکسیون را داده‌اند و بر تعداد اعضاء افزوده خواهد شد. بر اساس قانون هر فراکسیونی با ۳۵ تا ۴۰ نفر عضو، مجوز ثبت و اعلام موجودیت دارد.

نماینده تهران تاکید کرد: ما این فراکسیون را به عنوان یکی از شئون اثرگذار در حوزه مقاومت درنظر گرفته‌ایم و انشاءالله کنش‌ها و تاثیرات چشم‌گیری در روندهای جاری منطقه داشته باشد. قرار بر این است که با ارتباطات جدی که در حال شکل‌گیری است، فراکسیون نقش بارزی را در مسائلی از قبیل فلسطین، لبنان و سایر کشورهای مقاومت ایفاء کند.

سخنگوی فراکسیون مقاومت مجلس در واکنش به حواشی به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در نیویورک گفت: فراکسیون مقاومت در اولین اقدام پس از شکل‌گیری حتما نسبت به این اظهارات، موضع‌گیری رسانه‌ای خواهد کرد البته به شکل شخصی هم بنده و هم آقای نبویان در صحن مجلس نسبت به مواضع اخیر رئیس‌جمهور اظهاراتی داشتیم و از لزوم برخود کشورهای جهان اسلام با رژیم صهیونیستی و حامیانش سخن گفتیم اما از این پس با صدور بیانیه در مواقع مقتضی مداخلات جدی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1244007

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =