۵ تشکل دانشجویی و ۱۸ کانون فرهنگی در واحد قزوین فعال هستند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: در واحد قزوین، ۵ تشکل دانشجویی و ۱۸ کانون فرهنگی فعال هستند و در حوزه‌های هنری، ادبی، فکری و سیاسی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ سید حسن مهدیخانی سروجهانی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به دانشجویان، اظهار کرد: اساس و زیربنای برنامه‌های فرهنگی دانشگاه باید از خود دانشگاه و دانشجویان سرچشمه بگیرد و در صورت تحقق این موضوع، چشم‌انداز کار روشن است. باید توجه داشته باشیم که دانشگاه مرجع است؛ یعنی باید در لایه‌های مختلف اجتماعی اثرگذار باشد و اگر دانشگاه به‌ درستی وارد این مقوله شود، می‌تواند بخش قابل‌توجهی از دغدغه‌های فرهنگی خود را برطرف کند.

وی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه در دوره جدید نه‌ تنها در سطح دانشجویان گسترش یافت بلکه استادان و کارکنان را نیز در برگرفت. علاوه بر این خانواده هر یک از این سه قشر، طیف وسیعی از مخاطبان دانشگاه هستند که نمی‌توان از آن‌ها غافل بود.

مهدیخانی تاکید کرد: یکی از بخش‌هایی که نسبت به آن تاکید می‌شود، کانون‌ها و مجموعه‌های دانشجویی در قالب تشکل‌های سیاسی، نشریات، انجمن‌های علمی و ورزشی است که دانشجویان با توجه به علایق و گرایش فکری سیاسی خود، می‌توانند فعالیت داشته باشند و با مجموعه دانشگاه همکاری کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: در واحد قزوین، ۵ تشکل دانشجویی و ۱۸ کانون فرهنگی فعال هستند و در حوزه های هنری، ادبی، فکری و سیاسی فعالیت می‌کنند.

مهدیخانی در خصوص برنامه‌های پیشرو برای سال تحصیلی جدید افزود: برای دانشجویان جدیدالورود یا نو دانشجویان که در چند روز آینده به استقبالشان خواهیم رفت، برنامه‌هایی تدارک دیده شده است‌. همچنین دانشجویان جدید در رشته‌های مختلف به استاد مشاوران فرهنگی و تربیتی معرفی می‌شوند که در نهایت بتوانند با دانشگاه و فعالیت‌های آن‌، بیشتر آشنا شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در آغاز سال تحصیلی جدید غرفه‌هایی ایجاد خواهد شد که کانون‌های فرهنگی در آن حضور داشته باشند و خود را معرفی کنند و عضوگیری انجام دهند و همچنین تشکل‌ها بتوانند برنامه‌هایشان را ارائه دهند. در حوزه‌های هنری نیز دانشجویان دیگر می‌توانند محصولات خود را به نمایش بگذارند تا غرفه‌هایی برای صنایع خلاق هم داشته باشیم و یک امیدآفرینی برای ورودی‌های جدید ایجاد کنیم.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1244014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =