آغاز جشنواره بین‌المللی شاهنامه‌خوانی در کرمانشاه

آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی شاهنامه‌خوانی تاق بستان با حضور جمعی از شاهنامه‌خوانان داخلی و خارجی به میزبانی کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، ایمان درخشی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه اولین جشنواره بین‌المللی شاهنامه‌خوانی "تاق‌بستان"، اظهار کرد: ۴۳۰ اثر در بخش داخلی و ۲۲ اثر در بخش خارجی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۳۰ اثر در بخش داخلی و هشت اثر در بخش بین‌المللی به مرحله نهایی راه یافتند.

درخشی تصریح کرد: امروز شاهد رقابت نفرات برگزیده هستیم و شرکت کنندگان از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب در محل تالار انتظار با یکدیگر به رقابت پرداخته و در نهایت از میان برگزیدگان، ۱۰ نفر به عنوان نفرات برتر جشنواره انتخاب می شوند.

وی با اشاره به حضور ۳۰ شاهنامه‌خوان داخلی در این مراسم، افزود: از میان نفرات برگزیده در بخش بین‌الملل، امکان حضور هشت برگزیده فراهم نشد و تنها دو شاهنامه‌خوان از دو کشور سوئد و عراق در جشنواره حاضر شدند و مابقی شرکت‌کنندگان، اثر خود را به صورت فیلم ارسال کردند.

به گفته درخشی جمعه، ۶ مهر و در روز پایانی اختتامیه این جشنواره بین‌المللی طی مراسمی، از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در پایان با اشاره به حضور مسئولین کشوری و استانی در این مراسم، گفت: سفیر تاجیکستان، رییس سازمان فرهنگی اکو، دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی از میهمانان ویژه این جشنواره هستند.

خبرنگار: رضا اسدزاده

انتهای خبر/

کد خبر: 1244072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =