۹۰ درصد دانشجویان پیام‌نور بومی هستند/ احصای مشکلات دانشجویان با صدور کارنامه سلامت

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور گفت: صدور کارنامه سلامت و شناسنامه دانشجویی به احصای مشکلات دانشجویان کمک قابل توجهی می‌کند.

مهدی محمدی معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره صدور کارنامه سلامت برای دانشجویان دانشگاه پیام نور اظهار کرد: پایش سلامت به ویژه برای دانشجویان ورودی جدید یکی از اولویت‌های دانشگاه است.

بیشتر بخوانید:

بودجه تغذیه دانشجویی دانشگاه پیام نور قطع شده است

وی اضافه کرد: دانشجویان در ابتدای ثبت نام در دانشگاه پیام نور دارای شناسنامه فرهنگی و دانشجویی برای آنان صادر می‌شود. این شناسنامه به پرورش استعدادهای دانشجویان کمک می‌کند. به عنوان مثال امکان دارد یک دانشجو در یک رشته ورزشی یا یک حوزه فرهنگی یا علمی تخصص و علاقه داشته باشد، ما بر اساس شناسنامه‌ها این دانشجویان را شناسایی می‌کنیم.

محمدی گفت: صدور کارنامه سلامت و شناسنامه دانشجویی به احصای مشکلات دانشجویان کمک قابل توجهی می‌کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با تصریح بر اینکه تمام مراکز پیام نور در استان‌ها دفاتر مشاوره و سلامت دانشجویی دارند، گفت: اساتید رشته‌های روانشناسی و رشته‌های علوم تربیتی در این دفاتر فعالیت می‌کنند. فعالیت این دفاتر در راستای صدور کارنامه سلامت است.

وی ادامه داد: علاوه بر نکات ذکر شده، بر اساس شناسنامه دانشجویی، دانشجویان به سمت مهارت و حرفه مورد علاقه خود سوق داده می‌شوند. در این راستا نیز با سازمان فنی و حرفه‌ای قراردادی منعقد شده است. طبق این قرارداد دانشجویان مهارت‌های به روز برای کسب شغل و ایجاد کارآفرینی را کسب می‌کنند. این مهارت‌ها نیز با تعمیر گوشی موبایل و لوازم خانگی و غیره... ایجاد می‌شود.

محمدی با تصریح بر اینکه تربیت دانشجویان برای ایجاد مشاغل نوظهور یکی از اولویت‌های دانشگاه پیام نور است، گفت: مشاغل نوظهور در پی همین مهارت‌های دوره دانشجویی به دست می‌آید. دانشجویان این دانشگاه در فضای گلخانه‌ای مانند سایر دانشگاه‌ها یا مدارس تحصیل نمی‌کنند تا فقط مدل الف را به دست بیاورند؛ بلکه با موضوعات جامعه آشنا هستند.

۹۰درصد دانشجویان دانشگاه پیام‌نور بومی هستند

این مسئول دانشگاه پیام نور بیان کرد: حدود ۹۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌ پیام نور بومی بوده و در شهر محل سکونت خود، تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1244292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =