لزوم ترویج فرهنگ مشاوره در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان

استاندار یزد با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ مشاوره در استان گفت: نفوذ دایره مشاوره‌ای و تمرکز و ارتباط با افراد آسیب‌دیده با نگاه عالمانه باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، نشست شورای اجتماعی استان یزد به ریاست استاندار و به منظور بررسی وضعیت مسائل اجتماعی شهرستان ابرکوه، اولویت ها و احصاء راهکارهای عملیاتی و نیز ارائه گزارش اجرای طرح اعزام گروه مشاورین و مددکاران اجتماعی به مناطق کمتر برخوردار برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با تاکید بر لزوم پیگیری و تمرکز بر مسائل اجتماعی استان اظهار کرد: برگزاری جلسات منظم هفتگی در تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های استان و رصد و پایش و انجام اقدامات عالمانه در دستور کار قرار گیرد.

وی با ابراز نگرانی از افزایش برخی از آسیب‌های اجتماعی در استان گفت: به عنوان مصوبه این نشست مدیر و عوامل دستگاه‌های متولی در هر شهرستان ظرف ده روز با پایش میدانی و بهره‌گیری از امکانات موجود طرح‌های مختلف این حوزه را با جدیت پیگیری کنند.

مهران فاطمی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مشاوره توسط متولیان تصریح کرد: نفوذ دایره مشاوره‌ای و تمرکز و ارتباط با فرد آسیب دیده با نگاه عالمانه باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: در راستای آگاه‌سازی تمامی قشرهای جامعه از جمله خانواده‌ها، دانش آموزان و جوانان از سامانه ۱۴۸۰ جهت مشاوره غیر حضوری، رایگان و بدون احراز هویت، این سامانه در شهرستان های استان تبلیغ و برجسته سازی شود.

استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: شهرستان‌ها با اخذ مجوز سازمان ملی مهاجرت در یک چهارچوب حساب شده و طی روند و تصویب در شورای تامین استان مسئله مشاوره به اتباع را در دستور کار قرار دهند.

رئیس شورای اجتماعی استان یزد در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت اجرای مصوبه خانه‌های مولد در طرح نهضت ملی مسکن در راستای تحقق مهاجرت معکوس به روستاها و نیز تعیین ساز و کار راه‌اندازی مرکز جامع سلامت روان خانواده تاکید کرد.

وی در پایان با اشاره به نقش پررنگ معنویت و دینداری صحیح و افزایش روحیه دینی جامعه در تاب آوری افراد در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی گفت: به همین منظور سازمان مدیریت و برنامه، فرمانداران و دستگاه‌های متولی در راستای تقویت نهادهای دینی و افزایش اعتقادات مردم اقدام کنند.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1244661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =