طرح‌های فناورانه و درآمد غیرشهریه‌ای از اولویت‌های مدیریت جدید دانشگاه آزاد خوزستان است

رئیس دانشگاه آزاد خوزستان، درآمدهای غیرشهریه‌ای از محل فروش محصولات فناورانه و خدمات آزمایشگاهی و همچنین تبدیل به احسن املاک و مستغلات دانشگاه را اولویت اصلی در این دوره قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از اهواز، شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه برای بررسی مواردی همچون عملکرد واحدهای استان در زمینه پیش دفاع و اخذ پایان نامه و رساله از برنامه‌های علمی، انتخاب موضوعات پایان نامه و رساله از نظام موضوعات و توقف‌های ناشی از عدم تأیید پروپوزال پایان نامه یا رساله توسط استاد راهنما و مشاور در سامانه پژوهشیار تشکیل جلسه داد.

در جلسه این شورا که با حضور سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی، معاون و رئیس شورای پژوهش و فناوری، مدیران حوزه پژوهش و معاونان پژوهش واحدهای دانشگاهی استان برگزار شد، شهرام لک تمرکز دانشگاه در دوره مدیریتی جدید را بر تلاش برای برون رفت از وضع موجود از طریق سامان‌دهی به هزینه‌ها دانست و کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای از محل فروش محصولات فناورانه و خدمات آزمایشگاهی و همچنین تبدیل به احسن املاک و مستغلات دانشگاه را دو اولویت اصلی در این دوره قلمداد کرد.

وی در این زمینه تصریح کرد: با توجه به سازوکار دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی، آموزشی و پژوهشی انتظار می‌رود کسب درآمد در آن، نه از طریق خرید و فروش در بازار بلکه بیشتر از طریق فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان باشد.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تأکید کرد: همان طور که واحدهای دانشگاهی استان خوزستان به عنوان یک مجموعه واحد در درآمدهای دانشگاه سهیم هستند، در کسب درآمد نیز باید خود را سهیم بدانند و در حد توان و امکانات خود طرح‌های اقتصادی دانش بنیان متناسب با زیست بوم خود ارائه دهند؛ حتی می‌توان در مورد برخی فعالیت‌های اقتصادی از واحدهای دیگر نیز الگو گرفته و آن را بومی‌سازی کرد.

لک تلاش و داشتن پشتکار در هر حوزه دانشگاه را به طور حتم منجر به نتیجه و تغییر خواند و در این میان سه معیار کاهش زیان‌دهی، افزایش تعداد دانشجو و کاهش نارضایتی در سطح دانشگاه را برای سنجش فعالیت‌ها و نتایج آن‌ها برشمرد.

خبرنگار: مائده سعدی

انتهای خبر/

کد خبر: 1245388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =