بسیج حقوقدانان آذربایجان غربی بر اهمیت نقش خود در پیشگیری از جرائم تاکید کرد

در جلسه هیئت اندیشه ورز استانی بسیج حقوقدانان آذربایجان غربی که با حضور دکتر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان و دکتر بهرامی پور، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور، برگزار شد بر نقش مهم بسیج حقوقدانان در پیشگیری از وقوع جرایم و ارائه مشاوره‌های حقوقی تاکید شد.

دکتر عتباتی در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد شهدا، به ویژه شهدای جبهه مقاومت، گفت: ان‌شاءالله به زودی شاهد نابودی رژیم غاصب صهیونیستی خواهیم بود. وی سپس به اهمیت نقش هیئت اندیشه ورز بسیج حقوقدانان اشاره کرد و افزود: در این هیئت از اقشار و طیف‌های مختلف حضور دارند که در عرصه‌های مختلف، خصوصاً احقاق حق و اجرای عدالت با روحیه بسیجی و جهاد فی سبیل‌الله نقش‌آفرینی می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر اهمیت روحیه بسیجی و جهادی در انجام وظایف، گفت: روحیه بسیجی و جهادی سختی کار را قابل تحمل و ارزشمند کرده و رنگ و بوی خدایی به آن می‌دهد و خداوند را شاکریم که همکاران ما در دادگستری از این روحیه برخوردارند.

در این جلسه، که جمعی از قضات، وکلا، کارشناسان رسمی، سردفتران و اساتید حقوق حضور داشتند، به تبادل نظر در خصوص راهکارهای ارتقای عملکرد دستگاه قضایی و استفاده حداکثری از ظرفیت بسیج حقوقدانان در امر پیشگیری از وقوع جرایم و ارائه مشاوره‌های حقوقی پرداخته شد.

در این نشست بر اهمیت همکاری دو جانبه برای تحقق اهداف مشترک تاکید شد. دکتر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان، با اشاره به تشکیل ۵ کارگروه تخصصی در بسیج حقوقدانان، بر تلاش برای صیانت از خانواده، کمک به واحدهای تولیدی و اصلاح و تربیت زندانیان تاکید کرد. وی همچنین بر استفاده از ظرفیت بالای بسیج حقوقدانان در امر صلح و سازش و پیشگیری از جرم تاکید نمود.

دکتر بهرامی پور، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور نیز با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان، بر تقویت همکاری و هم افزایی بین دو مجموعه تاکید کرد. وی این همکاری را مایه خیر و برکت دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدپور، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، در این نشست گزارشی از فعالیت‌های هیئت اندیشه ورز بسیج حقوقدانان استان ارائه داد. وی از تشکیل ۵ کارگروه تخصصی در حوزه‌های قوانین و مقررات، فضای مجازی، بین‌الملل، خانواده و هر مسجد یک حقوقدان خبر داد و اعلام کرد که این کارگروه‌ها با هدف پیشبرد سیاست‌ها و وظایف ابلاغی تشکیل شده‌اند.

در ادامه جلسه، سایر اعضا به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و در نهایت مصوباتی به تصویب رسید.

خبرنگار: سینا رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1245544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =