رشته آب‌شیرین‌کن در هرمزگان متقاضی ندارد

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان گفت: در این دانشگاه رشته‌ها بر اساس مشاغل طراحی‌شده‌اند و با تغییر در بازار کار، رشته‌ها نیز تغییر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از هرمزگان، محمود صباحی زاده در نشست خبری به مناسبت سی و سومین سالروز تأسیس دانشگاه علمی و کاربردی با اشاره به رصد دفاتر فعال کاریابی تخصصی به نیازهای بازار کار افزود: بر اساس موقعیت استان هرمزگان رشته‌هایی مانند تکنسین آب‌شیرین‌کن و مدیریت لجستیک راه‌اندازی شد، اما در رشته آب‌شیرین‌کن متقاضی از استان نداشته‌ایم و از اصفهان دانشجو جذب کرده‌ایم.

وی تمرکز این دانشگاه را بر کیفیت آموزش و اشتغال‌زایی دانشجویان بر اساس نیاز شهرستان‌ها واستان‌ها عنوان کرد و ادامه داد: تفاوت جدی دانشگاه علمی و کاربردی با دیگر دانشگاه‌ها، در تربیت نیروی انسانی ماهر و تکنسین در حوزه‌های مختلف است.

صباحی زاده به طرح “آباد” درراستای آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان اشاره‌ای داشت و اظهار کرد: در این طرح پس از نیازسنجی از صنایع، آموزش‌ها بر اساس نیازهای شغلی ارائه می‌شود که در این رابطه نظارت هوشمند به جهت ارتقای کیفیت آموزش صورت می‌گیرد.

توسعه رشته‌های آلومینیوم و انرژی درمیناب و پارسیان

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان در رابطه با برنامه‌های آموزشی تخصصی تصریح کرد: مرکز سهند، نیروی انسانی موردنیاز خدمات بندری را تأمین می‌کند و رشته‌های مختلفی همانند مدیریت گمرک، مدیریت بازرگانی و اطفا حریق با تضمین اشتغال در این مراکز تدریس می‌شود.

صباحی زاده از توسعه رشته‌های مرتبط با صنعت آلومینیوم و انرژی در مراکز میناب و پارسیان خبر داد.

ریزش کد رشته به علت عدم نیاز بازار کار

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان از تحصیل پنج هزار و ۱۴۸ دانشجو در ۱۲ مرکز خبر داد و گفت: مراکز این دانشگاه به ۲ دسته ارتقای کیفیت آموزش مراکز وابسته به بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و مراکز وابسته به نهادهای عمومی تقسیم می‌شوند.
صباحی زاده در خصوص تسهیلات ارائه‌شده به دانشجویان گفت: حدود ۸ میلیارد تومان از محل تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ به کسب‌وکارهای راه‌اندازی شده اختصاص‌یافته است.

وی بابیان اینکه مدارک دانشگاه علمی و کاربردی هرمزگان قابلیت ترجمه و استفاده بین‌المللی دارند، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ هرمزگان دارای ۱۹۷ کد رشته و کشور دارای حدود ۸ هزار و ۷۷۵ کد رشته بود که امسال این تعداد رشته‌ها در استان به ۱۰۶ کد رشته کاهش‌یافته است. صباغی زاده علت این ریزش را عدم نیاز بازار کار دانست.

خبرنگار: نسیم اسپید

انتهای خبر/

کد خبر: 1245761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =