قراردادن سطل زباله در میدان یکشنبه‌بازار شهرکرد از اتلاف نیروی انسانی جلوگیری می‌کند

شهرداری شهرکرد، نسبت به ساماندهی میدان یکشنبه‌بازار شهرکرد اقدام کرده و نظافت این محل نیز بر عهده مجموعه شهرداری‌ است؛ اما با این حال، حجم عظیمی از زباله‌ها و پسماندهای این بازار که هر هفته توسط نیروهای خدماتی شهرداری جمع‌آوری می‌شود، باعث تیرگی زمین آن میدان شده است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، در تمامی نقاط دنیا، رعایت اصول شهرسازی و زیبایی شهری، یکی از نکاتی است که به‌صورت جدی پیگیری شده و مورد توجه قرار می‌گیرد که این موضوع به طرق مختلف با بهداشت و سلامت جسمی و روانی عموم ارتباط معناداری دارد.

چند سالی است که در شهرداری شهرکرد به جهت ساماندهی وضعیت بازارهای سطح شهر و دست‌فروشان طی اقدامی شایسته نسبت به راه‌اندازی بازارهای روز در نقاطی از شهر، تلاش ورزیده و تا حدی موفق به متمرکز کردن دست‌فروشان شده است.

یکی از بازارهای روز که سال‌ها به‌طور مداوم به فعالیت خودش ادامه داده است، یکشنبه‌بازار شهرکرد در منطقه میرآباد غربی و در مجاورت خانه جوان اداره کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری است و از مزیت‌های این بازار روز، می‌توان به جایگیری آن در محل نسبتاً با دسترسی کمتر شهر، اشاره کرد که کمک شایانی به شهروندان دارد.

شهرداری شهرکرد با اخذ عوارض مربوط به میدان یکشنبه‌بازار، نسبت به ساماندهی این بازار اقدام کرده و نظافت این محل نیز بر عهده مجموعه شهرداری‌ است؛ اما با این حال، حجم عظیمی از زباله‌ها و پسماندهای این بازار که در روز دوشنبه هر هفته توسط نیروهای خدماتی شهرداری، جمع‌آوری می‌شود، باعث تیرگی زمین آن میدان شده و راه حل آن تماس پیدا نکردن پسماند با زمین است و معمولا با تلاش وافر پاکبان‌های خدوم نیز، این تیرگی رفع نمی‌شود.

از طرفی نیروی انسانی و زمان زیادی جهت جمع‌آوری پسماند بازار صرف شده که به نوع خود، اتلاف وقت و نیروی انسانی محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد که شهرداری شهرکرد، می‌تواند با تهیه و قرار دادن تعدادی سطل زباله ثابت و سیار در محل دائمی یکشنبه‌بازار و حتی سایر میدان‌های بازار روز، از ریختن پسماندهای میوه و تره‌بار بر روی زمین و ایجاد تیرگی در قسمت‌هایی از میدان و همچنین اتلاف زمان و نیروی انسانی جلوگیری کند که به نوعی در کاهش هزینه، حمل و انتقال پسماند کمک شایانی دارد.

لازم است که در این راستا، از سوی مجموعه شهرداری شهرکرد، برای تمامی کسبه بازار روز، الزاماتی ایجاد شود که زباله‌ها و پسماند محدوده خویش را به داخل سطل‌های زباله ریخته و از این مشکل، در حد مطلوب، جلوگیری و به مجموعه شهرداری نیز کمک کنند که در درجه اول، نشان از رعایت اخلاق حرفه‌ای کسب و کار و در ادامه رعایت اخلاق شهروندی در جهت زیبایی شهر است.

خبرنگار: محمود اسماعیل‌پور اشکفتکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1245870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =