دانشگاه آزاد به دنبال مرجعیت علمی و فناوری نوآورانه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، توانمندی‌های دانشگاه آزاد را در حوزه تحکیم پیوند صنعت و دانشگاه مهم برشمرد و تاکید کرد: این دانشگاه با توسعه چشمگیر و شتابان به دنبال مرجعیت علمی و فناوری نوآورانه است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از هرمزگان، محمد حسین رنجبر در دیدار با غلامحسین رمضان‌پور مدیرعامل شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس که در راستای ایجاد مشارکت دو جانبه با هدف همکاری بیشتر در حوزه صنعت و دانشگاه برگزار شد با اشاره به نقش دانشگاه در رسیدن به توسعه پایدار و بررسی فرصت‌های هم افزایی و نیازسنجی به عنوان دانشگاه مسئله محور در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و توسعه مراکز تحقیقاتی و گسترش رشته‌های کاربردی و کارآفرین محور با توجه به نیاز صنایع گفت: همانطور که صنایع باید به نقش اجتماعی خود جامه عمل بپوشاند، دانشگاه نیز باید با ترسیم افق توسعه در راستای تحقق اهداف فناوری و تکنولوژی گام‌های موثری با همکاری صنایع و سایر سازمان‌ها و شرکت‌ها بردارد.

وی با تبیین ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان در حوزه های علمی و پژوهشی، مراکز رشد و واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان و قابلیت‌های دانشگاه در حوزه حل مسائل صنعت افزود: این دانشگاه با داشتن اساتید کارآزموده و مجرب در حوزه‌های مختلف می‌توانند منشا برکات علمی و پژوهشی زیادی باشند.

همچنین مدیر عامل شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس به جایگاه ویژه این شرکت در صنعت نفت کشور اشاره نمود و این شرکت را نماد توانایی، خودباوری و شایستگی نخبگان کشور معرفی کرد و افزود: این پالایشگاه یکی از بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی خاورمیانه و جهان است که می تواند تاثیرات شگرفی بر اقتصاد نفتی کشور بگذارد.

غلامحسین رمضان پور خواستار ارتباط موثر و مشارکت دوجانبه علمی و پژوهشی با دانشگاه‌ها شد و گفت: ارتباط و مشارکت در اجرای برنامه‌ها و نیازمندی‌های دانشگاه و صنایع، نیازمند همکاری دوجانبه این دو نهاد علمی و صنعتی است که باید با تدوین تفاهم نامه همکاری و نزدیکی این دو رکن اصلی توسعه به سمت توسعه پایدار و همه جانبه حرکت کرد.

در این جلسه مباحث مربوط به حضور دانشجویان و اساتید در صنعت، طرح‌های پژوهشی، حمایت صنعت از واحدهای فناور و ... مطرح و مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد تفاهم نامه عملیاتی در این زمینه تنظیم و گام های موثری در حوزه پیوند دانشگاه و صنعت رقم بخورد.

خبرنگار: نسیم اسپید

انتهای خبر/

کد خبر: 1246005

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =