هشدار امیرقطر درباره عواقب منطقه‌ای تجاوز اسرائیل به لبنان

امیر قطر درباره پیامدهای منطقه‌ای تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان هشدار داده و تاکید کرد که ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای توقف جنگ در جبهه لبنان، توقف جنگ نسل‌کُشی اسرائیل علیه غزه است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر امروز طی سخنانی، تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان را محکوم کرده و خواستار توقف این جنگ شد.

بیشتر بخوانید:

حمله موشکی سنگین حزب‌الله به پایگاه دریایی اسرائیل در حیفا

امیر قطر در سخنرانی امروز خود در مجلس شورای این کشور اعلام کرد که آسان‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی، توقف جنگ نسل کشی اسرائیل علیه غزه است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی افزود: این ویرانگری‌ها هرگز تاثیری بر اراده ملت فلسطین که به حقوق مشروع خود پایبند هستند، نخواهد داشت. بعد از این همه کشتار و ویرانی، اسرائیل چاره‌ای جز تبعیت از راهکار دو دولتی بر اساس قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی و رسیدن فلسطینی‌ها به حقوق مشروع خود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مسئله فلسطین همچنان در رأس اولویت‌های قطر است، گفت: ما خواستار توقف تجاوزات اسرائیل هستیم و همچنان رویکرد گفتگو و دیپلماسی پیشگیرانه را دنبال می‌کنیم. ما از راهکارهای سیاسی توافقی و حل و فصل اختلافات از راه‌های مسالمت آمیز حمایت می‌کنیم و در صورت امکان، قطر نقش میانجیگری در این زمینه ایفا خواهد کرد.

امیر قطر در ادامه با اشاره به جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها اظهار داشت: اسرائیل عمدتاً با اجرای طرح‌های از پیش آماده شده در مناطقی مانند کرانه باختری و لبنان، گزینه گسترش تجاوزات را انتخاب کرد و ما بارها درباره تشدید تنش‌ها در لبنان و تجاوزات اسرائیل و پیامدهایی که بر منطقه دارد هشدار داده‌ایم.

وی تاکید کرد: ما خواستار توقف تجاوزات اسرائیل به لبنان و اجرای قطعنامه بین‌المللی 1701 هستیم. ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در جبهه لبنان، توقف جنگ نسل کشی اسرائیل علیه غزه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1246068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =