قیمت دستوری ۴ محصول لبنی برداشته شد

دبیر انجمن صنایع لبنی درباره اعلام قیمت ۴ محصول لبنی مشمول قیمت گذاری تنظیم بازاری توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رضا باکری افزود: قیمت‌گذاری دستوری ۴ محصول لبنی بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و مجوز سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان برداشته شد.

وی ظهار کرد: چهار محصول تنظیم بازاری لبنی دیگر وجود ندارد و نرخ گذاری محصولات لبنی تابع یک رشد قیمت منطقی است.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت ۴ قلم لبنیات بدون ابلاغ نرخ جدید

باکری افزود: این سیاست، باعث تفکیک برخی کالا می کرد که منطق درست و نتایج خوبی هم نداشت در نتیجه امسال کلیه محصولات لبنی مشمول گروه ۴ کالایی هستند و از نظر قیمت گذاری تابع قیمت گذاری کالاهای تولید داخل به حساب می آید که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز بر صحت این قیمت گذاری های نظارت می کند.

وی تصریح کرد: شرکت‌ها بر اساس دفاتر قانونی خود و بهای تمام شده در استان های مختلف قیمت محصولات لبنی را ارائه می کند و دیگر لیست قیمت واحد برای ارائه توسط انجمن صنایع لبنی وجود ندارد.

باکری گفت: سازمان حمایت نرخ های جدید صنایع مختلف را با در نظر گرفتن گروه چهار و بر اساس قیمت تمام شده محاسبه کرده است و در جلسه که به زودی با صنایع لبنی برگزار، نرخ های صنایع بررسی در صورت نیاز اصلاح می‌شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشوری در سال قبل همه محصولات لبنی به گروه چهار کالایی منتقل شدند اما این مصوبه در سال گذشته مسکوت می ماند تا اینکه در سال جاری سازمان حمایت این مصوبه را فعال کرده است.

بنابراین گزارش در حالی که انجمن صنایع لبنی به صراحت خبر از انتقال لبنیات به گروه چهای کالایی خبر می دهد که امراللهی، مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی اخیرا اعلامکرده بود که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که مرجع رسمی اعلام قیمت است، نرخ ۴ قلم فرآورده لبنی تنظیم بازاری را اعلام نکرده است و به نظر می رسد در جریان این مصوبه ستاد تنظیم بازار و تصمیم سازمان حمایت نیست.

بنابراین گزارش ۴ قلم محصولات لبنی تنظیم بازاری شامل پنیر UF ۴۰۰ گرمی، ماست دبه ۲.۵ کیلوگرمی، شیر یک لیتری کم‌چرب و شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی بود که شواهد نشان می دهد دیگر نرخ گذاری دستوری درباره آنها اعمال نمی‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1246070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =