پرتاب ماهواره ظفر۲ تا پایان سال

رئیس دانشگاه علم و صنعت از پرتاب به فضای ماهواره ظفر۲، که ساخته این دانشگاه است، خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، داود یونسیان رئیس دانشگاه علم و صنعت در آیین استقبال از نودانشجویان که در سالن همایش‌های دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت، قدیمی‌ترین نوع دانشگاه کشور از باب رشته‌های فنی و مهندسی است و در سال ۱۳۱۱ اولین مهندس کشور در رشته الکتروماشین از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

بیشتر بخوانید
ایران ۳ ماهواره جدید به فضا می‌فرستد

وی با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت مولد بسیاری از صنایع بوده است، تأکید کرد: مهندسان این دانشگاه بنیانگذاران صنایع مختلف کشور از جمله صنعت کاشی، سیمان، جوش، ماشین‌ابزار، شیشه، نساجی، ضرب سکه و... بوده‌اند.

یونسیان خاطرنشان کرد: اولین ماهواره دانشگاهی کشور در سال ۱۳۹۰ در دانشگاه علم و صنعت ساخته و به فضا پرتاب شد و همان روز در تقویم روز صنعت فضایی نام گرفت. ما اولین دانشگاهی بودیم که ماهواره نوید را اختراع کردیم و هم‌اکنون در حال ساخت ماهواره ظفر۲ هستیم که تا پایان سال به فضا پرتاب می‌شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: در دانشگاه علم صنعت توربین‌های گازی بالغ بر ۳۰ سال ‌و واگن‌های ملی مترو هم مشترکاً با جهاد دانشگاهی طراحی شده است.

وی با ابراز اینکه دانشگاه علم و صنعت قله‌های مختلفی دارد، تأکید کرد: در حوزه پژوهش دستاوردهای عظیمی داریم، مثلاً دانشگاه در سال ۲۰۲۳ در تعداد مقالات از دو دانشگاه شریف و امیرکبیر پیش رفته است. ارتباط صنعت با دانشگاه علم و صنعت از قدیم بوده و از نامش پیداست.

یونسیان گفت: در حوزه قراردادهای خاتمه‌یافته و پایان‌نامه‌های مرتبط با صنعت رتبه اول کشوری را کسب کرده‌ایم و تعداد اساتید دانشگاه علم و صنعت حدود ۴۵۰ نفر است که ۷۰ نفر از آنها استاد و محقق هستند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در پایان گفت: بین ۴۰ تا ۶۰ هزار دانشگاه در دنیا وجود دارد و دانشگاه علم و صنعت در یک درصد برتر دانشگاه‌های دنیا قرار دارد و در ۴ سال پیاپی در حال بهبود است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1246156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =