با خودروهای هنجارشکن در کاروان‌های عروسی برخورد می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: با کاروان‌های عروسی که مخل آسایش مردم می‌شوند و بعد از ساعت ۲۳:۳۰ اقدام به سلب آسایش مردم می‌کنند، برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، سید محمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با حضور جمعی از رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان اظهار داشت: از آنجا که در سال‌های گذشته نسبت به فرهنگسازی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی توجه لازم نشده است، چاره‌ای جز همراه کردن مردم با آموزش مهارت‌های زندگی نداریم.

وی افزود: اگر در طول سال‌های گذشته به موضوع پیشگیری و تقویت ارزش‌های فرهنگی توجه ویژه شده بود، امروز با چنین هزینه‌هایی روبرو نمی‌شدیم.

سید محمد موسوی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی، ریشه تنها ۲۰ درصد آسیب‌های اجتماعی است بر ضرورت فرهنگسازی و کنشگری رسانه‌ها در این راستا، تأکید کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به این موضوع که پیشگیری یک موضوع چند وجهی است ابراز کرد: وقتی تلاش داریم که در حوزه پیشگیری اقداماتی انجام دهیم، باید موضوعات مختلف نظیر فرهنگ، جامعه، خانواده، اقتصاد، عرف، دین، آداب و رسوم و آموزش را در کنار هم ببینیم.

این مقام قضائی در ادامه با تأکید بر اولویت‌های استان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم تصریح کرد: در این معاونت، یکی از اولویت‌های خود در استان را کاهش آسیب اجتماعی قرار داده‌ایم و در همین خصوص طرح جامع پیشگیری از خشونت را تدوین و برای نخستین بار در کشور، در شهرستان کوهرنگ به مرحله اجرا گذاشتیم.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح تاکنون ۵۰ درصد آمارهای مربوط به خشونت این شهرستان، کاهش یافته است و ضروری است تا در ادامه نیز جدیت لازم به کار گرفته شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ایجاد غربالگری و پایش روحی و روانی افراد در هر قشر و صنفی، تصریح کرد: سال‌ها است که اجرای طرح غربالگری سلامت روان در کشور مغفول مانده است که برای مهار و مدیریت این موضوع، راه‌اندازی «مرکز طراحی زندگی» را پیشنهاد داده‌ایم.

این مقام استانی با انتقاد از بی‌توجهی سازمان‌های مختلف به موضوع فرهنگ افزود: در حالی که چهار سال از پیشنهاد راه‌اندازی مرکز طراحی زندگی می‌گذرد و این موضوع را به سازمان‌های مختلف از جمله نمایندگان مجلس ارائه شده است و از آن‌ها قول تصویب و تأمین اعتبار را گرفتیم، اما تاکنون هیچ اقدام عملی در این خصوص انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در مرکز طراحی زندگی، ۳۳ مهارت مختلف به افراد آموزش داده می‌شود که می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود اجرای امور جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

موسوی در ادامه به تصویب قانون جدید و سختگیرانه در خصوص برخورد با کاروان‌های عروسی که مخل آسایش مردم می‌شوند اشاره کرد و افزود: با کاروان‌های عروسی که بعد از ساعت ۲۳:۳۰ اقدام به سلب آسایش مردم می‌کنند، برخورد و خودروهای حاضر در این کاروان، توقیف می‌شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود، ستاد سفر استان را ملزم به ایجاد یک پارک مشخص و امن برای مسافران دانست و گفت: مقرر شده تا سال آینده شهرداری، استانداری و میراث فرهنگی در هر شهرستانی یک پارک را برای اسکان و چادر زدن مسافران اختصاص دهند و در صورت اجرایی نشدن این مصوبه در قالب ترک فعل با این دستگاه‌ها برخورد می‌شود.

این مقام قضائی تشریح کرد: قوانین جدیدی نیز در خصوص فک پلاک خودرو و ثبت املاک شهروندان در سامانه مربوطه تصویب شده که می‌طلبد در این خصوص نیز مردم پیگیری لازم را داشته باشند.

وی در خصوص آمار طلاق در استان نیز ابراز داشت: طبق آمار سال گذشته، از هر سه و نیم ازدواج، یک طلاق در استان به ثبت رسیده است.

موسوی همچنین در خصوص کاهش آمار سرقت در استان نیز به مردم توصیه کرد تا طلا و زیورآلات گران‌قیمت خود را در صندوق امانات بانک نگهداری کنند.

خبرنگار: لیلا حیدری

انتهای پیام/

کد خبر: 1246227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =