پنج هزار و ۸۰۰ گلستانی وام مقاوم‌سازی مسکن روستایی گرفتند

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان با اشاره به پیشرفت مطلوب مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در استان گفت: از ۱۰ هزار واحد مسکونی که به مرحله انعقاد قرارداد رسید حدود پنج هزار و ۸۰۰ متقاضی موفق به گرفتن وام شدند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از گلستان، مرتضی احمدی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مالکان ۱۲ هزار واحد مسکونی به بانک‌ها معرفی شدند و از این تعداد، ۱۰ هزار واحد به مرحله انعقاد قرارداد و آغاز عملیات اجرایی رسیده است.

وی با بیان اینکه به متقاضیان ساخت مسکن در سال‌های گذشته که روند ساخت واحد مسکونی آن هنوز به اتمام نرسیده تسهیلات متمم تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود، افزود: از ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی گلستان، ۱۲ هزار واحد مسکن مربوط به ۲ بخش متمم(نیمه تمام) و احداثی است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان بیان کرد: از سال‌های گذشته مساله نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور در دستور کار قرار گرفته و سالانه برای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی هدفگذاری انجام می‌شود.

احمدی شرایط ساخت و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در گلستان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ساخت مسکن روستایی بیش از ۱۵ سال در گلستان کلید خورده از لحاظ کیفی و فنی شرایط مناسبی دارد و از لحاظ اعتباری نیز مشکلی نداریم.

وی از تامین اعتبار ساخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانه روستایی در این استان خبر داد و یادآور شد: از این تعداد تاکنون ۱۲ هزار واحد مسکونی به بانک‌های عامل معرفی شده و انعقاد قرارداد حدود ۸۰ درصد این واحدها انجام شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان، سقف تسهیلات مسکن روستایی را سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و توضیح داد: این تسهیلات با کارمزد پنج درصد و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله و در قالب ضمانت زنجیره‌ای به متقاضیان روستایی پرداخت می‌شود.

گلستان ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی دارد و ۴۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری این استان، در روستاها اسکن هستند.

خبرنگار: رضوان سادات حسینی مهر

انتهای خبر/

کد خبر: 1246269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =