فیلم کوتاه سکوی پرشی برای رسیدن به فیلم بلند نیست

کارگردان فیلم کوتاه «تاری»: اینطوری نیست که یک فیلم کوتاهی کار کنم تا دستم برای ساخت فیلم بلند راه بیفتد بلکه فیلم کوتاه برای من بسیار جدی است.

صحرا اسدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز گفت: من سه فیلم در جشنواره فیلم کوتاه تهران دارم که در یکی از آنان را به نام فیلم «تاری» علاوه بر بازیگری، کارگردانی‌ را نیز بر عهده داشته‌ام.

اسدالهی با بیان اینکه «تاری» در فستیوال‌های خیلی مهم جهان حضور پیدا کرده است افزود: چهل و چهارمین دوره فستیوال زنان ونکوور، یا فستیوالی در هند که فستیوال مربوط به کودکان است، فستیوال بلک چایز لهستان و چندین فستیوال دیگر از جمله فستیوال هایی هستند که فیلم «تاری» در آنان به آنان راه یافته است.

وی با اشاره به اینکه «تاری» را خیلی دوست دارم چون فیلم انسانی و جهان شمولی است تصریح کرد: «تاری» فیلمی نیست که ۲۰ سال دیگر اگر آن را ببینی می‌گویی راجع به یک شرایط اجتماعی به خصوصی است که دوره آن تمام شده است و این فیلم کاملا به روابط انسانی می‌پردازد.

این بازیگر سینمای کشورمان اظهار کرد: «تاری» چه در ۴۰ سال گذشته و چه در ۴۰ سال آینده و برای همه نسل‌ها جواب دهنده است و سلیقه خود من فیلم‌های این چنینی است.

وی با بیان اینکه فیلم کوتاه برای من گذرگاهی برای رسیدن به فیلم بلند نیست گفت: اگر فیلم بلند بسازم که خواهم ساخت، دوباره برمی‌گردم و فیلم کوتاه هم می‌سازم و فیلم کوتاه برای من بسیار جدی است.

اسدالهی با اشاره به اینکه در ساخت فیلم کوتاه از پیش تولید تا فیلمنامه و پس تولدیش همگی برایم بسیار جدی هستند تصریح کرد: اینطوری نیست که یک فیلم کوتاهی کار کنم تا دستم برای ساخت فیلم بلند راه بیفتد.

فیلم کوتاه سکوی پرشی برای رسیدن به فیلم بلند نیست

حسن بیوکات تهیه کننده فیلم کوتاه «تاری» در خصوص تهیه کنندگی فیلم‌های کوتاه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز گفت: تهیه کنندگی فیلم کوتاه از لحاظ مالی هیچ آورده‌ای برای تهیه کننده ندارد.

بیوکات با بیان اینکه فیلم کوتاه همه‌اش هزینه است و برگشتی به آن صورت ندارد اظهار کرد:اما این باز نمی‌شود که از این موضوع سرد شوم و تهیه کنندگی فیلم کوتاه را رها کنم و این زمینه‌ای است برای همکاری در فیلم‌های بلند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهدافم ساختن روز به روز فیلم‌های کوتاه بهتر در کنار خانم اسداللهی است برای رسیدن به جایگاه بهتر و والاتر معنوی.

تهیه کننده فیلم کوتاه «تاری» افزود: به نظر من فیلم تاری که خانم اسداللهی کارگردانی بر عهده داشته فیلم فوق العاده‌ای است و این فیلم با یک مضمون اجتماعی به مسئله زنان اهمیت می‌دهد.

بیوکات در پایان با اشاره به از خود گذشتگی که زنان در طول زندگی برای پیشرفت و موفقیت‌ از خود نشان می‌دهند تصریح کرد: گمان می‌کنم این فیلم کوتاه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و احساس می‌کنم که جز چهار فیلم اول جشنواره فیلم کوتاه تهران قرار بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1246415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =