دستگاه قضایی استان به موضوع آلودگی رودخانه تالار ورود کرد

دادستان مرکز مازندران طی بازدید از رودخانه تالار و مرکز ذغالشویی البرز مرکزی، دستورات لازم را جهت رفع مشکلات زیست‌محیطی این رودخانه صادر کرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، علی‌اکبر عالیشاه، ‌دادستان عمومی و انقلاب استان مازندران به ورود دستگاه قضایی استان به موضوع آلودگی زیست محیطی رودخانه تالار خبر داد.

دادستان مرکز استان، دلیل آلودگی زیست‌محیطی رودخانه تالار را ناشی از فعالیت غیرمسئولانه مدیران ذغالشویی البرز مرکزی عنوان کرده‌است.

در پی این فعالیت‌ها، آلودگی شدید آب رودخانه تالار رخ داده و رنگ آن کاملا تیره شده که موجب نگرانی مردم و فعالان محیط زیست شده است.

علی‌اکبر عالیشاه در بازدید از رودخانه تالار و مرکز ذغالشویی البرز مرکزی طی گفت‌وگو با اصحاب رسانه، بیان کرد: بر اساس اخبار دریافتی و انتشار این مطلب در رسانه‌های استان طی دو شب گذشته، مشاهده شد که پسماند ناشی از فعالیت مرکز ذغالشویی البرز مرکزی به سمت رودخانه تالار جریان یافته و موجب سیاه شدن آب رودخانه شده است.

عالیشاه به همراهی اداره محیط زیست و نیروی انتظامی شهرستان در بازدید از رودخانه اشاره و افزود: در این بازدید ضمن حضور در محل، تذکرات لازم به مجموعه ذغالشویی ارائه و دستورات لازم نیز صادر شد.

مدعی‌العموم استان با اشاره به قاطعیت دستگاه قضا در احقاق حق مردم، اظهار کرد: قطعاً دادستانی شهرستان در راستای حفظ حقوق عامه، قاطعانه به موضوع ورود کرده و با افرادی که در این اقدام توام با تقصیر، مداخله داشته برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

دادستان مرکز استان با تاکید بر جلوگیری از وقوع موارد مشابه، افزود: طی تماس تلفنی با استاندار مازندران و مدیران ادارات محیط زیست و صمت، مقرر شد که با ورود قاطعانه به این موضوع و صدور دستورات مورد نیاز، اقدامات لازم برای رفع موانع موجود صورت گیرد تا شاهد چنین اتفاقاتی در آینده نباشیم.

علی‌اکبر عالیشاه به رفع مشکلات زیست‌محیطی حادث‌ شده برای رودخانه تالار تاکید و خاطرنشان کرد: تمامی خساراتی که به دلیل این اقدامات به مجموعه محیط زیست و آبزیان وارد شده، باید از سوی هیات کارشناسان محیط زیست مورد ارزیابی قرار گیرد و نسبت به جبران خسارات از سوی خاطیان، اقدام شود.

خبرنگار: سیده‌فاطمه هاشمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1246474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =