اقدامات محیط زیست مازندران در پی تخلف کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، اقدامات این اداره در پی تخلف زیست‌محیطی کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، علی کاویان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران در حاشیه بازدید از رودخانه تالار(تلار) شهرستان قائم‌شهر در گفت‌وگو با رسانه‌ها از جدیت در پیگیری قضایی تخلفات کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی خبر داد و اقدامات انجام شده را تشریح کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در تشریح علل سیاه شدن رنگ آب رودخانه تلار در شهرستان قائم‌شهر، بیان کرد: این آلودگی به دلیل زغال‌شویی باطله‌ها در کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی و رانش شیرابه‌ها به رودخانه تلار به وقوع پیوست که موجب سیاه شدن رنگ آب این رودخانه شد.

وی افزود: در پی این تخلف زیست‌محیطی، اداره محیط زیست شهرستان سوادکوه به محل حادثه عزیمت کرده و گزارشات اولیه را تهیه کردند و سپس کارشناسان اداره پایش و پسماند اداره کل به محل رانش باطله‌های کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی اعزام و خسارات زیست‌محیطی وارده را ارزیابی کردند.

مدیرکل محیط زیست به ورود دستگاه قضایی استان اشاره و گفت: در تماسی این تخلف به استحضار دادستان مرکز استان رسید که دادستان نیز ضمن بازدید و حضور در محل تخلف، دستور توقف فعالیت کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی را صادر کرد.

وی همچنین اضافه کرد: شکایت قضایی از مسببان این اتفاق در روز پنج‌شنبه ۲۶ مهرماه توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سوادکوه ثبت شد و موضوع با جدیت تا ارجاع به شعبه دادرسی، پیگیری شد.

کاویان همچنین از برگزاری جلسه‌ای با حضور دادستان شهرستان سوادکوه، مدیرکل صمت استان مازندران و مدیر شرکت زغال سنگ البرز مرکزی خبر و افزود: در جلسه برگزار شده، مقرر شد که فعالیت این کارخانه پس از ساماندهی دپو باطله‌های موجود و اخذ تاییدیه حفاظت محیط زیست، از سرگیری شود.

علی کاویان خاطرنشان کرد: با توجه به خودبازیابی رودخانه، در حال حاضر رنگ آب رودخانه تالار، بهتر شده است.

خبرنگار: علی حسن‌نیا

انتهای پیام/

کد خبر: 1246478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =