امارات از شرایط منطقه سوء استفاده می‌کند

جوست هیلترمن با بیان اینکه شرایط در منطقه تا حد زیادی به یک جنگ نزدیک‌تر شده است، اظهار کرد: امارات متحده عربی از شرایط موجود سوء استفاده می‌کند با توجه به اینکه روابط ایران و اتحادیه اروپا در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد، امارات قصد دارد اهداف خود را پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، چهارشنبه هفته گذشته اتحادیه اروپا در مواضعی مداخله‌جویانه یک بیانیه به صورت مشترک با اعضای شورای همکاری خلیج فارس صادر کرد و مدعی شد که این جزایر متعلق به امارات است و از ایران خواست «به اشغال این جزایر» پایان دهد. ادعای بی‌اساس اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده که حتی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس هم متعلق به ایران بوده و عمر بقیه آنها هم به یک قرن نمی‌رسد.

به نظر می‌رسد موفقیت‌های جمهوری اسلامی و محور مقاومت در منطقه و زمین‌گیر کردن رژیم صهیونیستی و حامیانش آنها را از کسب موفقیت در میدان نبرد ناامید کرده و برهمین اساس در تلاش هستند تا در سایر حوزه‌ها فشار را بر ایران افزایش دهند. دکتر «جوست هیلترمن» -مدیر بخش خاورمیانه گروه بین‌المللی بحران- در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز در این ارتباط، با بیان اینکه خطر درگیری بین ایران و اسرائیل افزایش یافته و گزینه جنگ غیر ممکن نیست، اظهار کرد: امارات متحده عربی می‌کند از وضعیت فعلی برای پیشبرد ادعای خود استفاده کند و از طرفی همزمان با اینکه روابط ایران با اتحادیه اروپا در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد، اروپایی‌ها در حال تقویت روابط خود با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هستند.

هیلترمن همچنین در خصوص اقدامات نتانیاهو در قبال جنگ در خاورمیانه گفت: نتانیاهو مکررا از توصیه‌های ایالات متحده در مورد آتش بس غزه و اخیرا نیز در مورد آتش بس در لبنان سرپیچی کرده است. هر چند که به اعتقاد این تحلیلگر غربی، نتانیاهو در برخی موارد در واکنش به فشار ایالات متحده خویشتنداری نشان داده است. وی می‌افزاید: نتانیاهو یک بازیگر باهوش است؛ وقتی می‌تواند به جلو هل می‌دهد و زمانی که باید عقب‌نشینی می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1246571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =