می‌توان برای سکانس به سکانس آثار تولیدی پلتفرم‌ها، گاف پیدا کرد/ به گواه تاریخ، جزایر سه گانه خلیج فارس همیشه ایرانی بوده است

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان گفت: آن چیزی که در پلتفرم‌ها منتشر می‌شود را اگر بخواهیم بر روی پرده سینما و با دقت ببینیم می‌توان برای سکانس به سکانس آن گاف پیدا کرد.

مجید پتکی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در خصوص اینکه فیلم کوتاه برای مردم پخش نمی‌شود و صرفا برای خواص پخش می‌شود گفت:وقتی به مردمی که از جلوی پردیس ملت یا هر جایی که جشنواره در آنجا برگزار می‌شود عبور می‌کنند هیچ اطلاعی از اتفاقی که در آن محل دارد می‌افتد ندارند و احساس می‌کنند یک عده آدم خاص در این سینما دور هم جمع شده‌اند و بهتر است به آن سمت نروند.

وی با اشاره به اینکه هیچ اطلاع رسانی خاصی بین عوام مردم در خصوص فیلم کوتاه صورت نمی‌گیرد افزود: تاثیر فیلم کوتاه بسیار زیادتر است و انقدر مردم تشنه دیدن فیلم کوتاه هستند که اگر بخواهیم مثالی بزنیم این است که وقتی مردم تریلر یک فیلمی را می‌بینند دیگر نمی‌روند خود فیلم را نگاه کنند.

پتکی با بیان اینکه با توجه به گستردگی فضای مجازی توقع همه نسل‌ها حتی نسل قدیم محتوای موجز و کوتاه است تصریح کرد: اگر قرار است سینمای ایران نجات پیدا کند باید فیلم‌های کوتاه اکران عمومی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: شرافت و انگیزه‌ای که من در بچه‌های فیلم کوتاه می‌بینم بسیار بلند است اما این موضوع در سینما دیده نمی‌شود و در سینما هر کسی کار خودش را به درستی انجام نمی‌دهد و شاید دلیل آن پول بسیار هنگفتی است که در پلتفرم‌ها در حال گردش است.

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان اظهار کرد: آن چیزی که در پلتفرم‌ها منتشر می‌شود را اگر بخواهیم بر روی پرده سینما و با دقت ببینیم می‌توان برای سکانس به سکانس آن گاف پیدا کرد.

وی با ابراز گلمه‌مندی از عدم توجه به فیلمسازان کوتاه گفت: چرا در جشنواره فیلم کوتاه این همه بازیگر بکر وجود دارد اما در بدنه سینما دیده نشده‌اند؟ چرا کارگردان‌های مطرح سینما از بچه‌های فیلم کوتاه در آثارشان استفاده نمی‌کنند؟ چرا تهیه کنندگانی که در پلتفرم‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند سراغ بچه‌های فیلم کوتاه نمی‌آیند؟ و تماشاگر تا چه زمانی باید چهره‌های تکراری را ببیند؟

پتکی با اشاره به اینکه فیلم کوتاه و فیلم سینمایی دو دنیای متفاوت است افزود: بچه‌های فیلم کوتاه برای تولید یک فیلم با مشکلاتی مثل نبود بودجه طرف هستند اما به کارشان عشق دارند و آن عشق در سینما کمتر شده است اما جالب است که فیلم‌های سینمایی وقتی می‌آیند با عشق کمتر و با پول بیشتر ساخته شده‌اند و تماشاگر زیادی دارند حتی اگر محتوای آن بسیار ضعیف باشد که اغلب فیلم‌ها هم اینطور است و اگر یک قصه یک خطی از آن بنویسی بسیار مسخره خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در فیلم کوتاه فرد با ۱۵ دقیقه دنیایی از حرف را برای گفتن دارد اما ما نمی‌گذاریم که تماشاگر پای این دنیای حرف بنشیند. حتی عوامل فیلم‌های کوتاه نمی‌دانند آثارشان به جز در ایام جشنواره کی و کجا پخش می‌شود.

بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: در حاشیه جشنواره فیلم کوتاه جلسات نقد و بررسی گذاشته می‌شود و عوامل فیلم‌ها با یکدیگر صحبت می‌کند اما در جشنواره فیلم فجر همین جلسات هم وجود ندارد.

پتکی در خصوص ادعای امارات در خصوص جزایر سه گانه ایران گفت: من ۵۱ سال سن دارم و تا جایی که به یاد دارم و تاریخ ما و پیشینیانمان به ما گفته‌اند این جزایر ایرانی بوده، هست و خواهد بود و نمی‌دانم این ادعای امارات از کجا سرچشمه می‌گیرد.

وی در پایان صحبت‌هایش با کذب خواندن ادعای امارات گفت: ما باید بیشتر به وجب به وجب خاکمان اهمیت دهیم. این روزها خیلی روزهای خوبی نیست و یک نفر قلدری می‌کند و جایی را می‌زند و تعداد زیادی انسان را شهید می‌کند و این یک قلدری تمام عیار است و امارات در حال سوء استفاده از این شرایط است. اگر ما کوتاه بیاییم آنها کوتاه نمی‌آیند و قلدری خودشان را ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1246876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =