تولید ۶۶۰ محصول در زیست بوم فناوری دانشگاه آزاد استان تهران/ درآمدهای فناورانه به ۴۲ میلیارد تومان رسید

معاون هماهنگی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: ۶۶۰ محصول در سه گروه نمونه اولیه، نیمه‌صنعتی، صنعتی و تجاری‌سازی شده در مجموع مراکز رشد و سراهای نوآوری تولید می‌شوند.

ایمان عطارزاده معاون هماهنگی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اکوسیستم فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد استان تهران اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی که سال گذشته در دانشگاه آزاد استان تهران پیگیری شد "توسعه زیرساخت‌های فیزیکی" در واحدهای دانشگاه بود که در همین راستا میزان زیرساخت‌های فیزیکی واحدهای دانشگاهی با رشد تقریبا چهار برابری از ۱۷ هزار مترمربع به ۶۳ هزار مترمربع رسید.

استقرار ۶۶ شرکت دانش بنیان در زیست بوم فناوری دانشگاه آزاد استان تهران

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۶۰ محصول در سه گروه نمونه اولیه، نیمه‌صنعتی، صنعتی و تجاری‌سازی شده در مجموع مراکز رشد و سراهای نوآوری تولید می‌شوند، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان را بیشتر از گذشته دنبال می‌کند به همین دلیل در راستای کیفی‌سازی فعالیت‌های فناورانه و با هدف ارتقای سطح خدمات، فناوری‌ها با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در حال حاضر تعداد ۶۶ شرکت دانش‌بنیان در مراکز رشد و سراهای نوآوری واحدهای دانشگاهی استان مستقر هستند که نسبت به سال قبل رشد قابل‌توجهی هم داشته‌اند.

عطارزاده خاطرنشان کرد: تعداد هسته‌های فناور به ۱۹۸ و واحدهای فناور نیز به ۲۰۱ مورد رسیده است. یکی از اهداف اصلی برنامه‌ریزی‌شده مطابق سند؛ راهکنش، ترویج، فرهنگ‌سازی و کارآفرینی در سطح واحدهای استان تهران است که با برگزاری رویدادها، نشست‌های فناورانه موضوعی، ایده‌آراها و ایده‌شوها، استارتاپ و سایر رویدادهای فناورانه و با هدف ایجاد فرهنگ کارآفرینی، توانسته‌ایم به رشد قابل‌توجهی در تعداد هسته‌ها و واحدهای فناور جدید نسبت به سال گذشته برسیم.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های ابلاغی استان، میزان درآمدهای فناورانه استان نسبت به سال مالی گذشته (۱۴۰۲) با رشد قابل توجهی در شهریور ۱۴۰۳ به ۴۲ میلیارد تومان رسید ضمن اینکه در حوزه خدمات و فعالیت‌های فناورانه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال جدید مالی رشد بیشتری را تجربه خواهیم کرد.

عطارزاده با بیان اینکه باید از جزیره ای فکر کردن در استان پرهیز کنیم و رویکرد ارتباط با استان های دیگر هم داشته باشیم، اضافه کرد: در سال های اخیر تحولات شگرفی در استان تهران از ایده های نو گرفته تا استقرار شرکت های دانش بنیان و تولید محصولات فناورانه رخ داده و استان تهران به عنوان قطب فناوری شناخته شده که افتخاری برای دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با تاکید بر لزوم انسجام و یکپارچگی واحدهای دانشگاهی، تصریح کرد: مشارکت های بین واحدی باید شکل بگیرد به طور مثال اگر یک واحدی ظرفیت دارد باید از آن ظرفیت بهره ببریم تا به انسجام استانی و ارتباط با استان های دیگر و در نهایت یکپارچگی که مد نظر ما در شبکه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی است، دست یابیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1247104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =