همکاری های مشترک علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه علمیه کلید خورد

نشست هم‌اندیشی و بررسی ظرفیت‌های حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای همکاری‌های مشترک علمی و پژوهشی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست هم‌اندیشی و بررسی ظرفیت‌های حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای همکاری‌های مشترک علمی و پژوهشی عصر یکشنبه ششم آبان ماه ۱۴۰۳، با حضور حمید افتخاری مدیرکل کتابخانه‌ها، مجلات، انتشارات علمی و علم‌سنجی و رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگیان مدیر مراکز و امور پژوهشی معاونت پژوهش حوزه و جمعی از روسای مراکز حوزه و دانشگاه برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌ها، مجلات، انتشارات علمی و علم‌سنجی و رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این نشست اظهار کرد: مصمم هستیم تا همکاری‌های مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه علمیه در خصوص موضوعات پژوهشی ادامه پیدا کند. همچنین استفاده از ظرفیت گرید پژوهشی حوزه علمیه برای مجلات دانشگاه آزاد از مواردی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

افتخاری خاطرنشان کرد: همکاری‌های مشترک در زمینه همایش‌ها، تولید محتوی کتب، چاپ کتاب و نشریات، و موضوعات مرتبط در این حوزه از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح و مورد ارزیابی و توافق طرفین قرار گرفت، که امیدواریم این ظرفیت‌ها به‌زودی در قالب توافق جامع، بین دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه علمیه منعقد شود، تا روند همکاری‌های مشترک تکمیل شود.

وی با تأکید بر ضرورت پیوست رسانه ای برای همکاری های مشترک شکل گرفته مابین دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه علمیه اضافه کرد: اواخر آذرماه هفته کتاب را با حضور بیش از ۲۴۰ نفر از مدیران مسوول نشریات در حوزه علوم انسانی در چالوس برگزار خواهیم کرد، که از حوزه علمیه برای حضور در این برنامه در قالب برگزاری کارگاه آموزشی دعوت می‌کنیم.

مدیر مراکز و امور پژوهشی معاونت پژوهش حوزه نیز در ادامه این نشست تصریح کرد: پیرو جلسات قبلی با دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر همایون معاون علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد همکاری های پژوهشی حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی توسعه پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگیان گفت: یکی از محورهای این همکاری که نیاز مرکز مدیریت حوزه علمیه و همچنین از ابداعات دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود، استفاده از پلتفرم های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه انتشارات است.

وی تعداد کل نشریات تخصصی دینی را ۴۹۰ عنوان برشمرد و خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا با بهره‌مندی از سامانه های دانشگاه آزاد اسلامی بتوانیم مدیریت واحدی داشته باشیم و فرآیند ارزیابی و داوری را برای نشریات ساماندهی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرهنگیان افزود: بی شک همکاری‌های مشترک حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی فراتر از این پلتفرم‌ها خواهد بود و امیدواریم این دو نهاد علمی که وظیفه تولید دانش را به عهده دارند و مرزهای دانش را گسترش می‌دهند بتوانند همکاری های گسترده تری داشته باشند و در جلسات بعدی وارد فاز عملیاتی همکاری‌ها شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1247261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =