گام بلند شهرداری ارومیه با ۲۸ خدمت الکترونیکی به سوی شهر هوشمند

شهرداری ارومیه با بهره‌برداری از ۲۸ خدمت هوشمند، فصل تازه‌ای را در ارائه خدمات شهری آغاز کرده است؛ اقدامی که به گفته شهردار ارومیه، می‌تواند بخش قابل توجهی از مراجعات حضوری را حذف و مسیر تحقق «شهر هوشمند» را تسریع کند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از آذربایجان غربی، آیدین رحمانی در آیین رونمایی این خدمات که با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: «وظیفه شهرداری، ارائه سریع، شفاف و کارآمد خدمات به مردم است و هوشمندسازی، بهترین ابزار برای کاهش اتلاف وقت، پیشگیری از بروز فساد و ارتقای کیفیت خدمات محسوب می‌شود.

به گفته وی، این خدمات در گام نخست شامل صدور و تمدید پروانه‌های ساختمانی، پایان‌کار، گواهی عدم خلاف، پاسخ استعلام‌های بانکی و اداری، نقل‌ و انتقالات، و مجوزهایی نظیر دیوارکشی، فنس‌کشی، حفاری، تعمیرات، تفکیک عرصه و معاملات ملکی است.

شهردار ارومیه تاکید کرد: اجرای این طرح می‌تواند نزدیک به نیمی از مراجعات حضوری را کاهش دهد و اثرات مثبت آن در کاهش ترافیک و صرفه‌جویی زمان شهروندان به‌زودی مشهود خواهد بود.

وی همچنین از برنامه‌های آتی این مجموعه خبر داد و گفت: در مراحل بعد، خدماتی همچون پایش تخلفات ساختمانی، ارائه غیرحضوری خدمات حوزه املاک، مدیریت پسماندهای تجاری، مشاهده آنلاین طرح تفصیلی و کاربری املاک، اعلام ضوابط ساخت‌وساز و نمایش هزینه صدور پروانه به سامانه افزوده خواهد شد.

رحمانی با قدردانی از تلاش همکاران شهرداری و حمایت مسئولان استانی افزود: هدف ما این است که شهروندان بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها با چند کلیک، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند و تجربه‌ای آسان، سریع و شفاف از تعامل با شهرداری داشته باشند.

خبرنگار: سامان رزمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1277440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =