به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از بوشهر؛ در این نشستها، دستیاران آموزشی به صورت مصاحبهای مورد ارزیابی قرار گرفتند و اعضای هیئترئیسه هر واحد دانشگاهی با آنان درباره روشهای ارتقای سطح آموزشی و فعالیتهای پژوهشی تبادل نظر کردند.
فریال سادات سیادتی، معاون باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، در این جلسات ضمن تأکید بر نقش مؤثر دستیاران آموزشی در بهبود کیفیت آموزش و پیشبرد برنامه علمی دانشگاه، گفت: توسعه و بهبود فعالیتهای علمی پژوهشی دانشگاه، مستلزم مشارکت فعال تمامی ارکان دانشگاه است.
معاون باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با اشاره به اهمیت همکاری دستیاران آموزشی و نیز لروم بهرهگیری از توانمندی آموزشی این گروه از مدرسین دانشگاه، اظهار کرد: این جلسات دوسویه بوده و علاوه بر فرصتی ارزشمند برای شناسایی توانمندی، بستری جهت اعلام نظر، پیشنهادات و ارائه راهکارهای عملی جهت ارتقای کیفیت تدریس و تعامل مؤثر با دانشجویان است.
سیادتی با بیان اینکه مسئولیت بررسی،ارزیابی و انتخاب دستیاران آموزشی ثبت نامی با کارگروه صلاحیت علمی استان است، متذکر شد: این بازخوردها میتواند مسیر توسعه برنامههای آموزشی و پژوهشی را به شکل مؤثرتری هدایت کند.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه طرح دستیار آموزشی فرصتی برای رشد دانشجویان دکتری است، عنوان کرد: مهارت آموزی دانشجویان به عنوان یک رویکرد مهم در دانشگاه آزاد اسلامی است و طرح دستیاران آموزشی به نوعی برگرفته از این رویکرد است تا دانشجویان در کنار اخذ مدرک، آمادگی کافی برای انتقال علم و دانش خود در جامعه کسب کنند.
در این جلسات که هدفمند و با برنامه مستمر در فضایی تعاملی و هدفمند برای پایش توانمندیهای علمی دستیاران آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاههای آزاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد، دستیاران آموزشی نیز دیدگاهها و تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند و درباره چالشها و فرصتهای موجود در روند آموزشی دانشگاه به گفتگو پرداختند.
خبرنگار : علیرضا ایزدی
انتهای خبر/
نظر شما