تهران-ایسکانیوز: مشاورعالی سازمان سنجش از زمان اعلام نتایج دوره های کاردانی، کاردانی به کارشناسی و آزمون سراسری بدون آزمون دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین اطلاعات تکمیلی دوره های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور خبر داد.

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور گفت: ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور سال 1394 برای 150 کد رشته امتحانی و گرایش تحصیلی در 5 گروه آموزشی، انسانی( 88 کد رشته امتحانی و گرایش تحصیلی)، علوم پایه (34 کد رشته امتحانی و گرایش تحصیلی)، فنی و مهندسی (17 کد رشته امتحانی و گرایش تحصیلی)، کشاورزی و منابع طبیعی( 10 کد رشته امتحانی و گرایش تحصیلی) و هنر 3( کد رشته امتحانی و گرایش تحصیلی)، از روز یکشنبه 21 دی ماه 1393 از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز و 28 دی ماه پایان می پذیرد.

توکلی افزود: هر داوطلب بر اساس علاقه فقط می تواند در یک کد رشته/ امتحانی بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما، ثبت نام و در امتحان شرکت کند.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور خاطرنشان کرد: هر داوطلب لازم است در مهلت مشخص شده با مراجعه به سایت و دریافت دفترچه راهنما و مطالعه دقیق آن مدارک و اطلاعات موردنیاز را تهیه کند.

وی با اشاره به هزینه ی ثبت نام در این آزمون گفت: با توجه به اینکه پرداخت هزینه به صورت اینترنتی است، لذا داوطلبان می توانند بوسیله کارت های عضو شبکه شتاب که پرداخت اینترنتی آن ها فعال است با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور و پرداخت 600 هزار ریال نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

توکلی تاکید کرد: به کلیه داوطلبان توصیه می شود مطابق دستورالعمل ابتدا نسبت به تکمیل فرم پیش نیاز ثبت نام و پس از کنترل های لازم اطلاعات با مراجعه به سایت سازمان سنجش اطلاعات را وارد کنند.

وی اظهار کرد: داوطلبان لازم است پس از تکمیل فرایند ثبت نام و دریافت شماره پرونده 6 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی را پرینت و نزد خود نگه دارند.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش عالی کشور به تاثیر معدل در این آزمون شاره کرد و افزود: با توجه به تاثیر 20 درصدی معدل کارشناسی به کلیه داوطلبان مذکور توصیه می شود معدل دوره کارشناسی خود را با توجه به توضیحات مندرج در دفترچه راهنما ثبت کنند، لازم بذکر است، معدل کارشناسی تراز شده و میانگین وزنی آن تاثیر 20 درصدی دارد.

توکلی ادامه داد: هر داوطلب واجد شرایط می تواند 20 کد رشته محل (20 مرکز از مراکز مجری) را از کد رشته ی امتحانی در صورت وجود انتخاب کرده و سپس کد رشته/ محل ها را به ترتیب اولویت علاقه در بند 27 دفترچه درج کند.

وی در خصوص زمان توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 93 گفت: کارت شرکت د ر آزمون و برگ راهنما از روز سه شنبه یکم اردیبهشت ماه 94 لغایت پنجشنبه سوم اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد، کلیه داوطلبان ضرورت دارد در این مدت نسبت به دریافت پرینت و برگه راهنما اقدام کنند.

مشاورعالی شازمان سنجش و آموزش عالی کشور افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون مربوطه در روز جمعه 4 اردیبهشت ماه 94 در حوزه های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت پذیرش در این دوره ها بیان کرد: ظرفیت پذیرش برای 705 رشته/ محل جمعاً 160 هزار و 80 نفر است، که از تعداد 705 رشته /محل 592 رشته/ محل به شیوه آموزشی – پژوهشی با ظرفیت 11 هزار و 840 نفر و 113 رشته /محل به شیوه الکترونیکی با ظرفیت 4 هزار و 240 نفر است.

توکلی افزود: نتایج نهایی دوره های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور سال 94 در اواخر مرداد ماه سال 94 اعلام خواهد شد.

گفتنی است، تا ساعت 8 صبح امروز 24 دی ماه 93 تعداد 8 هزار و 270 داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور ثبت نام کرده اند.

اعلام نتایج دوره های کاردانی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی

مشاور عالی سازمان سنجش همچنین در خصوص زمان اعلام نتایج رشته های کاردانی نظام جدید 1393 موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های کاردانی نظام جدید 1393 موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی که پذیرش آنها بر اساس سوابق تحصیلی بوده است، روز یکشنبه 28 دی ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

توکلی افزود: کلیه پذیرفته شدگان نهایی مذکور بر اساس مندرجات اطلاعیه که به همراه فهرست اسامی آنان بر روی سایت قرار داده می شود ضمن مراجعه به سایت موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی رشته قبولی و کسب اطلاع از برنامه زمانی و مدارک مورد نیاز در زمان مقرر برای ثبت نام و سایر مراحل پذیرش به نشانی مشخص شده مراجعه کنند.

اعلام نتایج دوره های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی

مشاورعالی سازمان سنجش درخصوص زمان اعلام نتایج دوره های کاردانی به کارشناسی به خبرنگار ایسکانیوز گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته نظام جدید 1393 موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی که پذیرش آنها بر اساس سوابق تحصیلی بوده است روز دوشنبه 29 دی ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: کلیه پذیرفته شدگان نهایی مذکور بر اساس مندرجات اطلاعیه که به همراه فهرست اسامی آنان بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود ضمن مراجعه به سایت موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی رشته قبولی و کسب اطلاع از برنامه زمانی و مدارک مورد نیاز در زمان مقرر برای ثبت نام و سایر مراحل پذیرش به نشانی مشخص شده مراجعه کنند.

اعلام نتایج رشته های تحصیلی بدون آزمون آزمون سراسری دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی

حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در این خصوص گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های تحصیلی مرحله پذیرش بدون آزمون (پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) آزمون سراسری سال  1393 برای دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی، غیر انتفاعی و غیر دولتی که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی صورت گرفته است روز سه شنبه 30 دی ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کلیه پذیرفته شدگان نهایی مذکور بر اساس مندرجات اطلاعیه که به همراه فهرست اسامی آنان بر روی سایت قرار داده می شود ضمن مراجعه به سایت دانشگاه پیام نور و موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی رشته قبولی و کسب اطلاع از برنامه زمانی و مدارک مورد نیاز در زمان مقرر برای ثبت نام و سایر مراحل پذیرش به نشانی مشخص شده مراجعه کنند.

 
کد خبر: 191446

وب گردی

وب گردی