چگونه از پیشرفت زخم جلوگیری کنیم؟

متخصص پوست، مو و زیبایی، زخم پای دیابتی را به عنوان یکی از مشکلات شایع عنوان کرد و آموزش‌های لازم برای مراجعه به موقع، هنگام ایجاد زخم را سبب جلوگیری از پیشرفت آن دانست.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، سیدمهدی طبایی متخصص پوست، مو و زیبایی،زخم پای دیابتی را به عنوان یکی از مشکلات شایع عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین اقدامی که ما برای درمان زخم‌ پای دیابتی می‌کنیم، آموزش‌های لازم برای جلوگیری از ایجاد این زخم است.

وی همچنین آموزش‌های لازم برای مراجعه به موقع هنگام ایجاد زخم را سبب جلوگیری از پیشرفت زخم دانست و گفت: در نهایت این مورد به بهبود زخم ایجاد شده کمک می‌کند.

طبایی افزود: ما بر اساس شرایط بیمار ممکن است از روش‌های مختلفی استفاده کنیم ولی روش‌های استانداردی که وجود دارد را نمی‌توانیم کنار بگذاریم؛‌ مسائل کمک‌درمانی که به آن اشاره شده ممکن است بر اساس شرایط بیماران مختلف از طریق روش‌های مختلفی به آنها توصیه شود.

وی راه‌های کمک‌درمانی را استفاده از پانسمان‌های تخصصی، استفاده از لیزرها، استفاده از روش‌های وکیوم‌تراپی و ... عنوان کرد و افزود: بر اساس نظر پزشکان معالج و تیم‌های تخصصی که وجود دارند ممکن است این درمان‌ها به عنوان کمک درمان به آنها توصیه شود.

طبایی همچنین پرده‌آمنیوتیک را برای درمان زخم به عنوان پانسمان نوین مطرح کرد و گفت: خوشبختانه شرکت‌های دانشگاهی وجود دارند که در این حوزه فعالیت داشته‌اند و محصولاتی را تولید کرده‌اند؛ این گزینه هم می‌تواند یک توصیه کمک‌درمانی برای بیماران باشد ولی به عنوان درمان قطعی برای هر نوع زخمی به عنوان پای‌دیابتی نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: ما سعی می‌کنیم در ترمیم زخم بافت از تمام توانمندی که در کشور و مراکز مختلف تحقیقاتی و پژوهشی وجود دارد استفاده کنیم، از جمله این مراکز مرکز تحقیقاتی رویان است که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز تحقیقاتی در حوزه سلول‌درمانی هم شناخته می‌شود.

طبایی در پایان گفت: در کل ما از دستاوردها و همکاری‌های مشترک بین‌بخشی برای درمان این معضل استفاده می‌کنیم.

701

کد خبر: 850273

وب گردی

وب گردی