به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محسن روشنی اظهار کرد: پاییز سال ۹۹ در شرایطی به پایان رسید که با توجه به شیوع بیماری کرونا تفاوتهای زیادی در الگوهای ترافیک و حمل و نقل شهروندان رخ داده بود. از سویی دیگر در موضوع آلودگی هوا نیز با توجه به تغییر روش محاسبه شاخص کیفیت هوا از ابتدای سال و سختگیرانهتر شدن آن نسبت به سالهای گذشته، روند شرایط مختلف کیفی هوا تغییر کرد.
روشنی ادامه داد: طی پاییز سال جاری طی همه روزها آلاینده شاخص، ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون بود که بهدلیل فعالیت منابع ساکن و متحرک همزمان با سرد شدن هوا و عدم تهویه مناسب هوای شهر تولید شده و سبب میشود که انباشت آلایندهها در هوا رخ دهد و شاخص کیفیت هوا به بالاتر از حد مجاز برسد.
مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعات محاسبه شده طی پاییز امسال کیفیت هوا طی ۵۲ روز در شرایط قابل قبول و طی ۳۸ روز در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار داشت، تصریح کرد: البته در صورتیکه شاخص کیفیت هوا با روش سال قبل محاسبه میشد کیفیت هوا دو روز در شرایط پاک، ۵۳ روز قابل قبول و ۳۵ روز در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار میگرفت.
به گفته وی باوجود روزهای نامطلوب و آلوده، در پاییز امسال هیچ روزی در شرایط ناسالم برای همه اقشار قرار نگرفت و این در حالیست که طی پاییز سال گذشته کیفیت هوای تهران طی سه روز در شرایط ناسالم برای همه افراد بود.
روشنی در ادامه با تاکید بر اینکه کیفیت هوا تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد و لازم است که مسئولان و شهروندان همگام با هم همکاری و جدیت لازم را برای این مهم انجام دهند، تصریح کرد: از جمله راهکارهای قطعی برای کاهش آلودگی هوا، کنترل آلودگی از منابع انتشار است. بههمین دلیل لازم است که از منابع متحرک و ثابت از شیوههای نوین و با آلایندگی کمتر استفاده شود.
مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار کرد: گسترش حمل و نقل عمومی، استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی، جدی گرفتن معاینه فنی و استفاده از وسایل حمل و نقل پاک از ارکانهای مهم کاهش میزان آلایندگی است.
انتهای پیام/
نظر شما