تداوم آتش افروزی‌ها علیه قدس و مسجدالاقصی

جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای در ۵۲امین سالگرد آتش زدن مسجد الاقصی تاکید کرد که مقاومت در همه عرصه‌ها حضوری قدرتمند خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری شهاب، جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای در پنجاه و دومین سالگرد آتش زدن مسجد الاقصی به دست یک صهیونیست اشغالگر تاکید کرد آتش افروزی‌ها به اشکال مختلف همچنان علیه مسجدالاقصی ادامه دارد.

جنبش جهاد گفت: سالروز آتش زدن مسجدالاقصی در بحبوحه حمله تروریستی صهیونیست‌ها به قدس نشینان ما و علیه زیارت رسول خدا صلی الله علیه و آله و در اوج سقوط شدید برخی از رژیم‌های عربی در لجن عادی سازی روابط با تل آویو همراه است.

این جنبش افزود: امروز، پنجاه و دومین سالگرد آتش سوزی مسجدالاقصی را پشت سر می‌گذاریم، که توسط جنایتکار صهیونیست مایکل دنیس روهان، تبعه استرالیایی شعله ور شد و هنوز بر تمام ملت اسلامی. به ویژه مردم فلسطین سایه افکنده است و آثار آن پس از چندین دهه پاک نشده است.

در این بیانیه آمده است: با وجود اینکه چالش‌ها بیشتر می‌شوند، اما امید همچنان در اختیار آزادگان و رزمندگان مقاومت است که شمشیر قدس را در برابر تروریسم و تجاوز در دست می‌گیرند و عهد و پیمان می‌بندند که شمشیر قدس غلاف نخواهد شد و ما در جنبش جهاد اسلامی و به یاد آتش زدن مسجدالاقصی هستیم.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد: آتش سوزی‌ها همچنان پی در پی و پیوسته علیه قدس مبارک در اشکال مختلف از حملات نژادپرستانه، یورش شهرک نشینان و گروه‌ها و احزاب افراطی یهودی با حمایت مستقیم دولت تروریستی و حمایت از اشغالگری ارتش به مسجد و مردم تا حفاری‌هایی که باقی مانده‌های بنیاد مسجد را تهدید می‌کند و یهودی سازی نقاط دیدنی این شهر مقدس ادامه دارد.

این جنبش افزود: نقشه‌های مخرب صهیونیستی که با مشارکت نفرت انگیز آمریکا و غرب اجرایی می‌شود و سکوت مشکوک برخی از رژیم‌های عربی که به دنبال افتاح سفارتخانه و عادی سازی شرم آور روابط با تل آویو هستند، هیچ چیزی را از این حقیقت که قدس و مسجدالاقصی عربی و اسلامی باقی می‌ماند، کم نخواهد کرد.

جهاد اسلامی با تمجید از مقامت فلسطینیان ساکن قدس بر حمایت از آنان در مسیر پیروزی بر صهیونیست‌ها و حماسه آفرینی در نبرد شمشیر قدس تاکید و تصریح کرد که قدس هیچگاه مشمول مذاکره نخواهد شد و مقاومت در همه صحنه‌ها، همراه با مردم در قدس و کرانه باختری و در اراضی اشغالی ۱۹۴۸، با همه ابزارهای موجود از آرمان فلسطین دفاع می‌کند، زیرا مقاومت معتقد است که تا زمانی که این حق به صاحبان آن باز نگردد، باید از آن محافظت شود.

جنبش جهاد از کشورهای عربی و اسلامی خواست مسئولیت خود را در قبال مسجدالاقصی بر عهده بگیرند و از قدس و مسجد الاقصی دفاع کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1107651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =