مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در 23 آذر

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز برخی از مهم‌ترین رویدادهای که طی چند روز اخیر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های مختلف برگزار یا در حال انجام است را باهم می‌خوانیم.

 برگزاری دومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر سمنان

به مناسبت هفته ملی پژوهش، دومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر سمنان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل آموزش‌وپرورش سمنان با شعار پژوهش ابزار عزت و قدرت کشور برگزار می‌شود.

معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با اعلام این خبر به خبرنگار ایسکانیوز در سمنان اظهار کرد: گسترش توسعه و توسعه پژوهش‌های کاربردی، تشویق و ترویج فرهنگ پژوهش، تشویق پژوهشگران در حوزه‌های علمی و آموزشی، معرفی و شناسایی آثار پژوهشی در زمینه‌های مختلف از جمله اهداف این جشنواره است.

محمد کریم سهرابی با اشاره به چشم‌انداز فرهنگ‌سازی و نهادینه‌کردن فرهنگ پژوهش در بین جوانان و نوجوانان گفت: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر دانشجویان، در حوزه تربیت دانش‌آموزان نیز دغدغه فرهنگ‌سازی در نسل آینده کشور را دارد لذا آماده هرگونه همکاری با آموزش‌وپرورش برای تربیت  نسل آینده‌ساز علمی و پژوهشی کشور است.

رئیس شورای تخصصی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان را از دیگر اهداف برگزاری این مراسم بیان کرد و افزود: این جشنواره قرار است ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 24 آذرماه در سالن فرزانگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با حضور پژوهشگران برتر و جمعی از مسئولین برگزار خواهد شد.

این مراسم به‌صورت زنده از طریق شبکه اجتماعی شاد آموزش‌وپرورش استان سمنان، سامانه‌دان دانشگاه آزاد اسلامی، صفحه اینستاگرام و آپارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان پخش خواهد شد.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در 23 آذر

اولین کنفرانس بین‌المللی نوروتکنولوژی برگزار شد

اولین کنفرانس بین المللی نوروتکنولوژی ( نوروتک ۲۰۲۱ ) با هدف ارائه و ترویج جدید ترین دستاوردهای تحقیقاتی - فناوری در حوزه علوم اعصاب ؛ توسط مرکز تحقیقات و انجمن علوم اعصاب گرجستان و با حضور دکتر مهزاد میرزایی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قشم به عنوان یکی از سخنرانان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی واحد قشم- اولین کنفرانس بین المللی نوروتکنولوژی ( نوروتک ۲۰۲۱ ) با هدف ارائه و ترویج جدیدترین دستاوردهای تحقیقاتی- فناوری در حوزه علوم اعصاب؛ با حمایت سازمان بین‌المللی تحقیقات مغز (IBRO) توسط مرکز تحقیقات و انجمن علوم اعصاب گرجستان و با حضور دکتر مهزاد میرزایی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قشم به عنوان یکی از سخنرانان برگزار شد.

میرزایی در خصوص اهداف محوری و اساسی این‌گونه همایش‌ها و کنفرانس‌ها گفت: طی سال‌های اخیر با کاربرد واژه هایی نو مانند سلامت مغز، علوم اعصاب کاربردی و علوم شناختی در مجامع علمی و سطح جامعه روبرو هستیم. با توجه به اینکه موضوع سلامت مغز به عنوان اصلی‌ترین قسمت از بدن موضوعی بسیار مهم است، لزوم ایجاد نگاه سلامت محور و مبتنی بر پیشگیری امری ضروری به نظر می‌رسد.

وی تصریح کرد: توجه محققین این حوزه تاکنون بیشتر معطوف به نگاه درمان محور بوده است لذا با توجه به اهمیت سلامت مغز هفته ای از سال در سراسر جهان تحت عنوان آگاهی از مغز نام گذاری شده و در همین راستا اخیراً گام های موثری از جمله برگزاری کنفرانس های ملی و بین المللی متعدد در این حوزه از سوی مجامع علمی جهان و سازمان های مرتبط در زمینه آگاهی و سلامت مغز، پیشگیری و درمان بیماری‌های مرتبط با علوم اعصاب شناختی برداشته می شود تا علاوه بر اشتراک‌گذاری نتایج تحقیقات در کشورهای گوناگون دستیابی و بروزرسانی این حوزه به منظور بهره مندی از تکنولوژی های نوین و ایجاد پل ارتباطی میان دانشمندان و محققان علوم اعصاب پایه و بالینی با پزشکان و مهندسین تسهیل شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قشم ادامه داد: محور اصلی این کنفرانس کاربرد تکنولوژی‌های جدید در اختلالات روانی و نورولوژیک با دیدگاه های تشخیصی و درمانی بود. در این کنفرانس برنامه ارائه استارت آپ‌های حوزه نوروتکنولوژی نیز برگزار شد.

و ی افزود: یکی از محورهای کنفرانس مختص به مبحث نانوتکنولوژی بود، حوزه‌ای علمی-تحقیقاتی و بسیار پیشرفته که تـمـرکـز آن بـر استفاده از روش‌های مولکولی و اتمی برای ایجاد محصولات در مقیاس نانو است، که موارد استفاده از آن در زمینه هـای دیگر علم نیز کشف شده و در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

میرزایی تشریح کرد: در سیستم عصبی محیطی و مرکزی، ارتباطات و واکنش بیومولکول‌های کلیدی در مقیاس نانو اتفاق می‌افتد لذا استفاده از نانوتکنولوژی نه تنها برای مطالعه ساختار و عملکرد سیستم عصبی کمک کننده است، بلکه در شناسایی نقایص عملکردی نورون‌ها در بیماری‌های سیستم عصبی نیز راهگشا خواهد بود.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در 23 آذر

 تجلیل از دانشجویان پژوهشگر و فن‌آور برگزیده زنجان

مهدی بازرگانی، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار کرد: همان‌طور که ازسال‌های قبل مرسوم است، امسال هم جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان با استقرار دبیرخانه دانشجویی جشنواره مستقر در واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان از همه دانشجویان پژوهشگر و فن‌آور که تمایل به شرکت در این جشنواره داشتند، دعوت کرد تا  آثار خود را ارسال کنند.

وی افزود: تاکنون به دبیرخانه این جشنواره، تعداد ۴۰ درخواست رسیده که در کمیسیون دانشجویی بررسی شده ودر نهایت اعلام داوری خواهد شد. مراسم تجلیل از دانشجویان  پژوهشگر و فن‌آور برگزیده استان ۲۲ آذر به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان برگزار شد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان درادامه تصریح کرد: در این جشنواره هفت گرایش داشتیم که از میان این هفت گرایش فن‌آور و دانشجوی برترمعماری و هنر، پزشکی، علوم پایه فنی مهندسی و علوم انسانی و کشاورزی بوده است. بر اساس بخشنامه‌های سازمانی که از پژوهشگران برتر داریم، حمایت‌های مالی از این پژوهشگران انجام می‌شود و یکسری امکانات و تسهیلاتی که از زیرساخت‌های دانشگاه در اختیار داریم را در اختیار این پژوهشگران برگزیده  قرار خواهیم داد.

بازرگانی افزود: نزدیک به ۳۶ محصول فن‌آورانه استارت آپ‌های دانشگاه  در نمایشگاهی که ۲۳ آذر برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت و امیدواریم بتوانیم مایه سربلندی واحد دانشگاه آزاد اسلامی زنجان باشیم.

این استاد دانشگاه در ادامه به سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص حمایت از پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: ما پیرو ابلاغ سیاست‌های جسورانه ای که دکترطهرانچی در قبال سیاست‌های دانشگاه آزاد داشتند و ادامه سیاست‌های ایشان به دنبال دانشگاه حل مساله هستیم. حل مساله به معنای واقعی آن.

وی افزود:  بر این اساس،  ما مسابقه‌ای را به نام صدای صنعت در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ترتیب دادیم. در این مسابقه قصد داریم سوال‌هایی که صنعت از خود در خط تولید و جامعه دارد و سوال‌هایی که ما به ازا در جامعه دارد و اساتیدمان، احصاء کردند را در یک جامعه علمی بین دانشجویان به اشتراک گذاریم، برای رسیدن به جواب‌هایی از سوی آنها. علاوه بر اینکه این سوال‌ها، سوال‌های ارزشمندی است، روحیه چالش و حل مساله را در بین دانشجویان تقویت می‌کند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان تصریح کرد: یکی از تکنیک‌هایی که تا سال ۲۰۳۰ باید یاد بگیریم، تکنیک حل مساله است. این تکنیک حل مساله تئوریکال است که می خواهیم به سمت امبریکال برود و امیدواریم بتوانیم دراین مسیر گام برداریم.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در 23 آذر

انتهای پیام /

کد خبر: 1121662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =