پژوهشگر موثر ایده را به محصول تبدیل می‌کند

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران گفت: از طریق پژوهش می‌توان ایده را به محصول و صنعت تبدیل کرد، در این شرایط نباید فرار نخبگان را داشت بلکه نخبه امروز باید پای کار باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به مناسبت هفته پژوهش  از اساتید، پژوهشگران  و دانشجویان منتخب تقدیر کرد.

در ابتدای برنامه یونس پناهی، پیشکسوت داروسازی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران درباره وضعیت تحقیقاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: دانشگاه‌ها رشد پیدا کرده و به عنوان دانشگاه نسل دو از آنها یاد می‌شود. البته دانشگاه نسل سه تبدیل ایده و دانش به محصول است. برای مثال دانشجوی داروسازی باید ایده را به صنعت تبدیل کند. دانشگاه نسل سه ایده گرا و کار آفرین است.

وی افزود: در شرایط کنونی می‌توان ایده را محصول و صنعت تبدیل کرد. در این شرایط نباید فرار نخبگان را داشت بلکه نخبه امروز باید پای کار باشد. هم اکنون فرصت این مهم انجام شده است.

به گفته وی دانشگاه های دنیا به مرحله چهارم وارد شدند. تمایل داریم در دانشگاه‌ها پژوهش‌ها نیاز محور و پژوهش ها کاربردی باشند.

پناهی تاکید کرد: باید بسیاری از مسایل در حوزه بخش خصوصی مورد توجه قرار بگیرد. برای مثال دانشگاه آزاد اسلامی و بخش خصوصی از ظرفیت‌های لازم برخوردار هستند و با زنجیره موجود می‌توان مشکلات را در صنعت بر طرف کرد.

انتهای پیام

کد خبر: 1123454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =