مردم توان افزایش قیمت بلیت هواپیما را ندارند / سفرهای هوایی نباید مختص مرفهین شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزایش قیمت هواپیما در پیک سفرهای نوروزی را فشاری عنوان کرد که مردم توان تحمل ان را ندارند.

محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به افزایش قیمت بلیت هواپیما اظهار کرد: با توجه به اینکه قانون 60 درصد ظرفیت شرایط کرونا برداشته شد و صندلی‌ها صددرصد فروش می‌رود، اما باز هم شاهد افزایش قیمت توسط شرکت‌های هواپیمایی هستیم.

وی افزود: شرکت‌های هوایی امروز برای یک ساعت پرواز از مردم 900 هزار تومان پول بلیت می‌گیرند، کمیسیون عمران مجلس این را نمی‌پذیرد و به نظر می‌آید که سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام نمی‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کمیسیون عمران از وزیر راه و شهرسازی خواستم نظارت‌ها بیشتر شود، تصریح کرد: ناوگان‌ هوایی ما به لحاظ طول عمر مشکل دارد و این باعث شده تقاضا زیاد باشد در حالی که صندلی‌ها محدود است.

بیشتر بخوانید:

 قیمت بلیت هواپیما همچنان در هاله‌ای از ابهام

رضایی کوچی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی ایرلاین‌ها را افزایش می‌دهند، خاطرنشان کرد: تقاضا برای سفرهای هوایی زیاد است، ما هم این موضوع را شناور گذاشتیم تا یک تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار شود، لذا باید نظارت باشد تا قیمت‌ها سرسام آور افزایش پیدا نکند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروز با پیک سفر مواجه هستیم، افزود: مردم توان چنین افزایش قیمتی را ندارند. اگر این روند ادامه پیدا کند، معنایش این است که سفر هوایی یک کار لوکس می‌شود و فقط عده‌ای خاص توان سوار شدن به هواپیما را خواهند داشت و افراد متوسط نمی توانند از هواپیما برای سفرهای خود استفاده کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وقتی برای یک ساعت پرواز قیمت بالای 900 هزار تومان تعریف می‌شود معنایش این است که بسیاری از افرادی که تا امروز توانایی سوار شدن به هواپیما را داشتند، حذف خواهند شد و این سفرها در اختیار افراد پولدار و مرفه قرار می‌گیرد.

کد خبر: 1133543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =