طرح صیانت از فضای مجازی در کمیسیون مشترک جدید بررسی می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با رأی استمزاجی نمایندگان در جلسه غیرعلنی بررسی طرح صیانت تعیین تکلیف شد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در خصوص جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی و تصمیماتی که درباره طرح صیانت در این جلسه گرفته شد، اظهار کرد: هدف برگزاری جلسه این بود که استدلال‌ها در یک فضای منطقی و حقوقی فارغ از فشارهایی که وجود دارد، گرفته شود. 

وی افزود: فرصت 10 دقیقه ای به رئیس کمیسیون مشترک داده شد و وی توضیحات خودش را بیان کرد، بعد از آن موافقان و مخالفان ابقای طرح نظرات خود را بیان کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این جلسه رأی استمزاجی گرفته شد و بر اساس آن اکثریت نمایندگان به عدم ابقای طرح صیانت در کمیسیون مشترک رأی دادند و بر این اساس مقرر شد طرح صیانت برای بررسی نهایی به صحن علنی مجلس بازگردد.

سلیمی تأکید کرد: اگر این طرح نهایی شود، مسیر اینگونه تعریف می شود که طرحی تهیه می شود و کمیسیون مشترک دیگری تشکیل خواهد شد و خروجی این کمیسیون به صحن می آید و نمایندگان حق دارند بر اجزای آن نظر و پیشنهاددهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دو نظریه به لحاظ حقوقی وجود دارد، یکی نظریه کار را با رأی استمزاجی تمام شده می داند و معتقد است دیگر نیاز به رأی گیری در صحن نیست، اما نظریه دیگر معتقد است بر اساس ماده 165 آیین نامه داخلی مجلس باید در صحن بار دیگر رأی گیری انجام شود. این دو نظر نیازمند یک کنکاش حقوقی است که باید نتیجه آن هر چه باشد همه در مورد آن تمکین می کنند.

وی گفت: همه نمایندگان به اتفاق از فضای رها شده مجازی گلایه مند هستند. کسی را سراغ نداریم که از این فضا راضی باشد و همه در خصوص اینکه باید فعالیت در فضای مجازی قاعده مند شود اتفاق نظر دارند و مباحث پیرامون اینکه شکل کار چگونه باشد مطرح می شود.

سلیمی تأکید کرد: قاعده این است که یک کمیسیون مشترک با تغییر محتوا تشکیل شود، اما اینکه این تغییر محتوا چقدر و به چه صورت باشد باید مورد بررسی قرار گیرد. لذا بررسی طرح صیانت به شیوه اصل 85 منتفی است.

کد خبر: 1136239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =