امکان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دکتری در ۲ رشته محل وجود دارد؟

پذیرفته‌شدگان کنکور دکتری منحصرا می‌توانند در یکی از کدرشته محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند و مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،  آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۱۸۶ هزار داوطلب برگزار شد که از این تعداد ۱۳۷ هزار و ۱۱۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و پس از طی مرحله دوم آزمون در دانشگاه‌ها شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی، در نهایت بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره دکتری تخصصی پذیرفته شدند.

 اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی پنجشنبه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۱ اعلام شد.

کارنامه نهایی نتایج آزمون دکتری سال 1401، در اول شهریور بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت. این کارنامه شامل نمره مصاحبه داوطلبان در هر رشته‌محل است و داوطلبان می‌توانند با بررسی آن از نمره خود در هر دانشگاه مطلع شوند. 

بر اساس مندرجات سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش، داوطلبان این آزمون تا چهارم شهریورماه مهلت دارند نسبت به ثبت اعتراض خود از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

امکان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دکتری در ۲ رشته محل وجود دارد؟

امکان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دکتری در ۲ رشته محل هم در دانشگاه سراسری و هم در دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد. بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی زیرمجموعه وزارت علوم و هم در ردیف پذیرفته شدگان یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار می گیرند، منحصرا می‌توانند در یکی از کدرشته محل‌های قبولی ثبت نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت نام در هر دو محل قبولی نیستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =