به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد وحیدی در شورای آموزش و پرورش استان که امروز ۱۹ شهریورماه در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، با تاکید بر اینکه نباید شیرینی طرح رتبه بندی را برای معلمان تلخ کنیم، تصریح کرد: وقتی به گونه ای این طرح را اجرا می کنند که بخشی از آموزش و پرورش شامل حال طرح نمی شود، قطعا فرهنگیان مطالبه برحق خود را انجام می دهند تا نتیجه درست اتفاق بیفتد؛ در این مسیر نباید از حق معلمان بگذریم.
بیشتر بخوانید
امتیاز نهایی معلمان برای رتبهبندی چگونه محاسبه خواهد شد؟
این نماینده مجلس اظهار کرد: شنیده می شود گروه هایی خارج از بدنه آموزش و پرورش می خواهند برای ارزیابی معلمان در طرح رتبه بندی ورود کنند که حرکتی مافیایی محسوب می شود و به جد جلوی آن خواهیم ایستاد.
وی افزود: ارزیابی معلمان صرفا باید با حضور اعضایی از بدنه آموزش و پرورش اتفاق بیفتد و به عنوان عضو ناظر مجلس، پیگیر این موضوع خواهم بود و با همکارانم بر تمام روند نظارت خواهیم داشت.
نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: برای سال تحصیلی جدید نباید هیچ دانش آموزی از ثبت نام در مدرسه محله خودش جا بماند.
وی افزود: بسیاری از خانواده ها موفق به ثبت نام دانش آموزانشان در مدارس شده اند اما تعدادی از آن ها مشکلاتی از قبیل پر شدن مدارس دارند.
وی با تاکید بر اینکه هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل باز بماند، تصریح کرد: متاسفانه مراجعاتی به ما می شود که می بینیم فلان مدرسه از ثبت نام دانش آموزی که محل سکونتش در نزدیکی همان مدرسه است اجتناب می کند.
وحیدی افزود: بار کمبود امکانات یا فضای آموزشی نباید بر دوش خانواده دانش آموز باشد؛ نباید پرونده دانش آموز را به خانواده داد و آن ها را فرستاد به دنبال مدرسه ای برای ثبت نام؛ بلکه اگر محدودیت هایی در این موضوع وجود دارد در ابتدا مدرسه ای که در محدوده زندگی آن خانواده قرار دارد باید ثبت نام اولیه دانش آموز را انجام دهد؛ سپس اقدامات بعدی توسط مدرسه و آموزش و پرورش انجام شود.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت تقویت آموزش های مهارتی و هنرستان ها تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه بیشتر دانش آموزان در حال سوق پیدا کردن به رشته های نظری هستند که این موضوع برای آینده کشور، مناسب نیست. لذا باید به سمت تقویت هنرستان ها و همچنین مهارت آموزی حرکت کنیم.
انتهای پیام
نظر شما