کتاب «اینترنت اشیا در مهندسی پزشکی» منتشر شد

همایون ابراهیمیان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اردبیل نهمین کتاب خود با عنوان اینترنت اشیا در مهندسی پزشکی را به چاپ رساند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایون ابراهیمیان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در خصوص این کتاب که با همکاری شیوا رزاق زاده، فرزانه والی، محمد شاددل و محمد جمالپور نگاشته شده است گفت: این کتاب در سیزده فصل به بررسی انواع کاربردهای اینترنت اشیا در مهندسی پزشکی از جمله بررسی و پیاده سازی روش هایی برای پردازش و استخراج کلان داده در بهداشت الکترونیکی، تحلیل پیشگویانه و هوش مصنوعی در جراحی مبتنی بر تصاویر اینترنت اشیا، تاثیر کلان داده در صنعت پزشکی، مدل های کسب و کار برای جهان مبتنی بر اینترنت اشیا می پردازد.

نگارنده کتابهای رباتیک کاربردی، آنالیز شبکه مغز، پردازش سیگنالهای پیوسته و گسسته، تشخیص نفوذ در شبکه های حسگر بی سیم، مبانی ساخت ربات، لغتنامه تخصصی مهندسی پزشکی و مقدمه ای بر ثبت و پردازش سیگنال الکتروانسفالوگرام ادامه داد: اینترنت اشیای پزشکی به مجموعه‌ای از تجهیزات و لوازم پزشکی گفته می‌شود که از طریق اینترنت به شبکه سیستم‌های سلامت متصل می‌شوند. به دلیل ظهور اینترنت اشیا پزشکی و اینترنت اشیا سلامت و این واقعیت که خدمات بهداشتی بیشتر به سمت مراقبت های بهداشتی شخصی حرکت می کنند، مقدار دستگاههای مراقبت بهداشتی متصل به اینترنت به سرعت در حال گسترش است.

این امر منجر به تولید حجم عظیمی از داده ها می شود که توسط دستگاههای پزشکی اینترنت اشیا ایجاد و منتقل می شوند. برای توسعه فناوری مورد نیاز برای ظرفیت انتقال در آینده و کاهش هزینه های اینترنت اشیا پزشکی، نیاز به الگوریتم های فشرده سازی هوشمند و موثر برای ذخیره سازی اطلاعات پزشکی بدون تاثیر بر ماهیت بالینی یا دقت اطلاعات وجود دارد. دستگاه‌های اینترنت اشیا پزشکی این امکان را به پزشکان و پرستاران می‌دهند تا بیماران خود را از راه دور تحت نظر داشته باشند.

نحوه عمل این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که علایم حیاتی بیماران را به اطلاعات قابل ذخیره تبدیل کرده و آن را به پایگاه داده ابری می‌فرستند. در این پایگاه اطلاعات تجزیه و تحلیل شده و پزشک یا پرستار نیز به این اطلاعات دسترسی دارد. اینترنت اشیا از جمله فناوری‌های پیشرفته و تقریباً جدید است، که اکثر کشورها برای ایجاد زیرساخت‌های آن در تلاش هستند.

وی افزود: کتاب اینترنت اشیا در مهندسی پزشکی، توسط جهاد دانشگاهی به چاپ رسیده و به قیمت  1.000.000 ریال در کتاب فروشی های معتبر و سایت ناشر در دسترس علاقمندان است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1163475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =