آموزش عمیق فقط در آموزش و پرورش اعمال می‌شود/ ترفندهای استاد و کارهای عملی موثر در تحقق آموزش‌های باکیفیت

قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه آموزش عمیق فقط در آموزش و پرورش اعمال می‌شود، گفت: ترفندهای استاد و کارهای عملی موثر در تحقق آموزش عمیق موثر است.

جشمید صباغ زاده، قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کم و کیف ایجاد آموزش‌های عمیق در بین تمامی رشته‌های دانشگاهی گفت: برای تحقق این مهم استاد در کلاس باید بتوان با بکارگیری روش‌های علمی و مثال‌های کاربردی آموزش را دقیق کند تا دانشجویان ابزار و نحوه پژوهش را لمس کنند. از سوی دیگر یک استاد از طریق آموزش‌های تئوری بر سر کلاس رفته و به آموزش می‌پردازد. در این وضعیت آموزش عمیق صدمه دیده و نمی‌توان مفاهیم را به شکل عمیق برای دانشجو تبیین کرد. تمامی اقدامات در راستای آموزش شامل تکنیک‌های فردی می‌شود.

وی افزود: در سیستم آموزشی کشور آموزش عمیق در آموزش و پرورش اعمال می‌شود. در این شرایط به دانش آموز آموزش داده شده تا مفاهیم در ریاضی، فیزیک و علوم تجربی با عمق بیشتر بیاموزد. تکنیکی در آموزش علوم تربیتی است، اما آموزش عمیق در کلاس به ترفندهای استاد و کارهای عملی بستگی دارد.

 قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات در پاسخ به این سوال که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان در دانشگاه آموزش‌های عمیق را ایجاد کرد؟ تاکید کرد: در دانشگاه با فراوانی گسترده از اساتید مواجه هستیم و می‌توان با جذب اساتید فراوان دانشجویان در دانشگاه به شکل ملموس به فعالیت بپردازند. برای مثال یک شیمی‌دان می‌داند که بدون انجام آزمایشات شیمی نمی‌توان به نتیجه برسد. همچنین یک شیمی‌دان می‌داند که با اخذ دکتری شیمی بدون انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی نمی‌تواند به فعالیت بپردازد. در مراکز دانشگاهی کشور انجام فعالیت‌های عملی و آزمایشگاهی در راستای آموزش عمیق در تمامی دوره‌ها برگزار شده است.

به گفته وی هیچ فردی بدون گذراندن دوره‌های علمی مدرک اخذ نمی‌کند. باید دانست که آموزش‌های عمیق در دانشگاه‌های کشور نهادینه و جزو اقدامات روزانه محسوب می‌شود. البته آموزش‌های عمیق در علوم تربیتی مدارس کشور را شاهد هستیم.

صباغ زاده درباره آموزش‌های عمیق در راستای توسعه پژوهش محوری در کشور تاکید کرد: به باور بنده در سالجاری با توجه به فعالیت‌ها و علایق دانشجویان در حال جذب پژوهش‌ها در محیط جغرافیایی خود می‌شوند. درضمن حل مشکلات کشور فقط به مقالات دانشجویی خلاصه نمی‌شود و به رفع مشکلات صنعتی صنعتگران می‌پردازند که همین امر نوید بخش در راستای توسعه علم و پژوهش است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1164215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =