سقوط قیمت دلار به زیر ۴۰ هزار تومان/ ادامه کاهش قیمت به دلیل افزایش فروشنده‌ها

قیمت دلار که در روزهای اخیر با افزایش نجومی همراه بود امروز کاهشی شد و به زیر ۴۰ هزار تومان رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، قیمت دلار که در روزهای اخیر با افزایش نجومی همراه بود و به بیش از ۴۴ هزار تومان رسیده بود پس از برکناری رئیس کل بانک مرکزی و وعده‌های رئیس جدید برای کاهش قیمت ارز، امروز به زیر ۴۰ هزار تومان کاهش یافت و به ۳۹۹۶۲ تومان رسید.

بازار طلا و سکه چشم انتظار سیاست‌های جدید/ طلا بخریم یا منتظر کاهش قیمت‌ها باشیم؟

محمدرضا فرزین، رئیس جدید بانک مرکزی در تشریح سیاست‌های جدید پولی و ارزی عنوان کرده: هنگام تعیین نرخ ارز باید به رفاه و اشتغال هم توجه شود؛ چرا که اگر نرخ ارز زیاد افزایش یابد، رفاه آسیب خواهد دید و اگر کم افزایش یابد نیز اشتغال خسارت می‌بیند، بنابراین باید به نرخی توجه شود که این دوگانه به توازن برسد.

وی به سیاست تثبیت ۲۸۵۰۰ اشاره کرده و گفته: هم‌اکنون در سامانه نیما ارز با میانگین ۲۹ هزار تومان معامله می‌شود؛ از فردا با ۲۸۵۰۰ عرضه انجام می‌شود؛ روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار در نیما عرضه شده است.

همچنین، سربازان گمنام امام زمان (عج) طی انجام اقدامات اطلاعاتی به منظور ثبات‌بخشی به روند بازار ارز و برخورد با عوامل برهم زننده آن، تعدادی از گردانندگان و سرشاخه‌های اصلی کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات مجازی که درصدد قیمت‌گذاری جعلی ارزهای خارجی، انجام معاملات فردایی و سوداگری بودند، مورد رصد اطلاعاتی قرار داده و آنها را شناسایی و دستگیر کردند.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود؛ با این حجم از اقدام برای فروش دلار تا آخر وقت امروز قیمت دلار به زیر ۳۸ هزار تومان کاهش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1165613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =