مافیا در حوزه واردات کیت حضور گسترده دارد/ تشخیصِ سوسیس و کالباس‌های تقلبی با کیت محققان شهرکردی

دانشجوی دکتری تخصصی ژنتیک مولکولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد از حضور گسترده مافیا در حوزه وادات کیت در کشور خبر داد و گفت: تاکنون کیت‌های تولید شده در واحد شهرکرد به چند سازمان مربوطه در زمینه بررسی بازار محصولات پروتئینی ارائه است.

فرانک عالی، دانشجوی دکتری تخصصی ژنتیک مولکولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نحوه بکارگیری کیت تقلبات در گوشت گفت: در این کیت نمونه گوشت‌ها مورد بررسی قرار گرفته و  نوع استفاده از حیوانات حرام گوشت یا حلال گوشت مورد بررسی قرار می‌گیرد و این کیت می‌تواند گوشت ۲۵ حیوان مختلف را همزمان در  فرآورده‌ها نشان دهد، به طوری که فرآورده مورد نظر از کدام حیوانات یا گوشت و چه ماده‌ای از آن حیوانات درست شده است.

تولید کیت تشخیص تقلبات گوشتی در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

وی درباره میزان تقلبات در گوشت افزود: برخی از رستوران‌ها مبادرت به استفاده از گوشت الاغ، سگ، خوک و دیگر گوشت‌های غیر متعارف کرده که از طریق این کیت در اولین فرصت مشخص می‌شود. برای مثال برخی از شرکت‌های تولید کننده سوسیس و کالباس و دیگر محصولات پروتئینی مدعی بکارگیری استفاده از گوشت گوساله یا بره هستند. در حالی که از طریق این کیت محصول بررسی، میزان و نوع گوشت بکار رفته مشخص می‌شود.

عالی در پاسخ به این سوال که این کیت به غیر از محصولات پروتئینی قدرت تشخیص دیگر محصولات را نیز دارد؟ ادامه داد: این کیت فقط تقلبات گوشتی را بررسی و از طریق دی ان ان گوشت مصرفی حیوان مورد نظر مشخص می‌شود.

دانشجوی دکتری تخصصی ژنتیک مولکولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد درباره کم و کیف بکارگیری این محصول در بازار تاکید کرد: این کیت‌ها به چند سازمان مربوطه برای بررسی محصولات پروتئنی در زمینه بررسی بازار ارائه و از روند آن استقبال شده و نحوه استفاده از این کیت به سهولت انجام و تست سریع انجام می‌شود. از طریق این کیت می‌توان گوشت و دیگر محصولات پروتئینی را به مدت دو ساعت مشخص کرد. همچنین امکان تکثیر این کیت به سهولت از طریق وسایل داخلی و با استفاده از پژوهشگران داخلی وجود دارد.

دانشجوی دکتری تخصصی ژنتیک مولکولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد درباره کم و کیف تولید و بکارگیری این کیت در بازار ادامه داد: در بازار کیت شاهد بروز مافیا هستیم و در صورت عدم حمایت داخلی از تولید کننده یا پژوهشگر هر گونه اقدام دشوار است. باید دانست که بکارگیری این کیت به سهولت انجام شده و نیازی به محصولات خاص نیست، اما مافیای وارد کننده کیت قوی است و همین امر در تولید و فعالیت پژوهشگران داخلی تاثیرگذار است.

این پژوهشگر درباره دیگر  اقداماتش تاکید کرد: تیم تحقیقاتی چندین کار متفاوت انجام داده و تولیدات دیگر هم در زمینه دام و طیور داشته و در حال فعالیت در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1166937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =