تأکید امارات بر تقویت مشارکت اقتصادی با ایران

دستیار اقتصادی وزارت خارجه امارات بر ضرورت تقویت هماهنگی‌های متقابل و بررسی فرصت‌ها برای تبادلات اقتصادی بین کشورش با ایران تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رسمی امارات، «شاهین المرر» وزیر مشاور در وزارت امور خارجه امارات روز پنجشنبه در دفتر این وزارتخانه در ابوظبی میزبان هیات بلندپایه اقتصادی جمهوری اسلامی به ریاست مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه کشورمان بود.

خبرگزاری رسمی امارات اعلام کرد که جلسات متعددی بین هیات‌های اقتصادی ایران و امارات  برگزار شد که در آن فعال‌سازی همکاری‌های اقتصادی دو کشور در زمینه‌های مختلف مورد اهتمام مشترک به ویژه انرژی، تجارت، حمل و نقل و گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پرایس: ایران مهم‌ترین منبع کمک‌های امنیتی به روسیه است

سعید مبارک الهاجری، دستیار وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی در امور اقتصادی و بازرگانی امارات، در سخنرانی افتتاحیه دیدارهای اقتصادی دو طرف، به روابط تجاری دو کشور اشاره کرد و گفت که این روابط تجسمی از مشارکت‌هایی است که بخش خصوصی می‌تواند بر پایه همکاری، اعتماد و منفعت متقابل بنا کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این سفر به تقویت هماهنگی‌های متقابل و بررسی فرصت‌ها برای تبادلات اقتصادی بین دو طرف کمک کند.

صفری نیز به نوبه خود بر اهمیت پیگیری توصیه‌ها و خروجی‌هایی که بین تیم‌های ذیربط از هر دو طرف مورد بحث قرار گرفت، تاکید کرد.

خبرگزاری امارات‌ آورده است: این دیدارها در چارچوب همکاری‌های اقتصادی و توسعه روابط دو کشور و به منظور تحقق منافع مشترک است به نحوی که به تحکیم پایه‌های ثبات، صلح و رفاه در منطقه کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =