توضیحات وزیر کار درباره تعیین دستمزد/ بازگشت به چرخه تولید واحدهای راکد اولویت اصلی در سال آینده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای تعیین دستمزد باید به توافق عادلانه برسیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدصولت مرتضوی‌ در پانزدهمین نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران و دیدار با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران استان مازندران که با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: منابع و مصارف بودجه سال آینده 2 هزار همت است.

وی با بیان اینکه تلاش دولت این بود که استقراض نداشته باشد، افزود: دولت سیزدهم 87 هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تأمین اجتماعی را به بانک‌های عامل پرداخت کرده است.

توضیحات وزیرکار درباره تعیین دستمزد سال ۱۴۰۲

مرتضوی با بیان اینکه با خلق پول تورم مهار نمی‌شود، گفت: برای تعیین دستمزد باید با سه‌جانبه‌گرایی به توافق عادلانه برسیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست دولت این است تا خرید خدمت را توسعه دهیم و 120 درصد منابع بیمه تکمیلی و 80 درصد شرح خدمات را برای بازنشستگان افزایش دادیم.

مرتضوی با بیان اینکه آموزش کارگران را جدی بگیریم و نظام استاد شاگردی را راه بیاندازیم، گفت: نرخ بیکاری استان مازندران از نرخ بیکاری متوسط کشوری پایین است و این قابل تقدیر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در هشتمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران با بیان اینکه اشتغال، رونق‌ آفرین و رمز عبور از مشکلات است، اظهار کرد: مسئولان باید شبانه‌روز پای کار باشند تا برای آحاد جامعه اشتغال ایجاد کنیم.

وی، یکی از وظایف مهم دولت را ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: در دهه 90 رشد اقتصادی کشور منفی بود و بدهی‌های گذشته زیادی برجا مانده که به‌عنوان نمونه صندوق بازنشستگی و چند بخش دیگر 420 هزار میلیارد تومان بدهی داشته‌اند.

مرتضوی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای برون‌رفت از مشکلات کشور، تصریح کرد: مقام معظم رهبری تأکید دارند که اگر اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان مدنظر قرار گیرد می‌توان به پشتوانه کارگر و کارفرما شاهد افزایش تولید در کشور بود.

وی چالش‌های اقتصادی فعلی را ناشی از عدم توجه مناسب به اهمیت تولید دانش‌بنیان عنوان و تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم همه تلاش خود را برای تحقق تأکیدات مقام معظم رهبری به‌کار می‌بندد.

مرتضوی، اشتغال دانش‌بنیان را از اولویت‌های مهم دانست و افزود: استان مازندران با داشتن تمام ظرفیت‌ها باید شفابخش اشتغال کشور باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه اشتغال بخش کشاورزی در استان باید ارتقاء پیدا کند، ادامه داد: اشتغال دریایی به رشد توسعه اقتصادی مازندران کمک می‌کند.

مرتضوی با اشاره به اینکه در سال 1402 در دو بخش باید گام‌های بزرگی برداریم، ادامه داد: اشتغال از محل تبصره 18 و بازگشت به چرخه تولید واحدهای راکد اولویت اصلی در سال آینده است.

وی با اعلام اینکه وزارت کار متولی اشتغال است و با مردم صادق هستیم، گفت: نظام آموزشی اشتغال مناسب نیست و مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای باید مجاهدانه پای کار باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آستین ها را بالا بزنیم تا شرمنده مردم نشویم ،گفت: شخص رئیس‌جمهور تمام‌قد ایستاده تا مشکلات کشور یکی پس از دیگری رفع شود.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه جریان کارگری استان انقلابی بوده و دلبستگی ویژه‌ای به نظام و انقلاب اسلامی دارد، گفت: در یک‌سال گذشته برای پیگیری مطالبات کارگران بیشترین وقت را گذاشته‌ایم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: به همین منظور قرارگاه دانش‌بنیان را در استان با حضور رؤسای دانشگاه تشکیل دادیم.

علی بابایی‌کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه بودجه کارآفرینی باید محقق شد، گفت: در حوزه درمان باید مشکلات رفع شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس ثابت کرده در خدمت مردم است، گفت: مشکلات جامعه کارگری را باید با وحدت همه گروه‌های کارگری و کارفرمایی حل کنیم.

علی باقری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این نشست گفت: از جمله اقداماتی که پس از ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت تشکیل جلسات شورای هماهنگی در استان‌ها با حضور 10 دستگاه اجرایی تابعه وزارتخانه براساس دستورالعمل بوده است.

وی هم‌افزایی و همدلی بیشتر مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی تابعه با یکدیگر و شرکای اجتماعی استان را برای رفع مشکلات جامعه هدف از مهم‌ترین اهداف تشکیل شورای هماهنگی عنوان کرد و افزود: تاکنون 96 درصد مصوبات این شورا عملیاتی شده است.

همچنین در این نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران استان مازندران به بیان دغدغه‌ها، مطالبات و راهکارهای خود در سطح استانی و ملّی پرداختند.

فراهم شدن زمینه اشتغال هزار نفر در طرح کشتی‌سازی صدرا

سیدصولت مرتضوی بعدازظهر امروز در مراسم آغاز به کار شروع عملیات اجرایی و ساخت دو فروند کشتی چند منظور ۳ هزار و ۵۰۰ تنی صدرا، اظهار کرد: مازندران از جمله استان‌های دارای ظرفیت مناسبی است که این ظرفیت در داخل و خارج از کشور زبانزد است.

وی تصریح کرد: اقلیم استان مازندران سرمایه‌زا و جغرافیا ثروت‌آفرین دارد از این قابلیت‌ها باید برای توسعه استان به خوبی استفاده کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره قابلیت‌های مازندران در حوزه دریا و نزدیکی به استان‌های داری معدن،گفت: از این قابلیت‌ها باید برای توسعه کشور استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در دولت توجه ویژه‌ای برای توسعه اقتصادی دریا انجام شده است در حاشیه بازدیدهای انجام شده در استان، قابلیت‌های افزایش بهره‌وری در این استان بسیار مناسب است.

مرتضوی با اشاره به بازدیدی که از شرکت آنتی‌بیوتیک سازی انجام شده،گفت: متولیان این مجموعه اعلام کردند که با ظرفیت علمی استان مازندران امکان تامین ۱۰۰ درصد نیاز کشور وجود دارد و نیاز کشور را تامین کنیم و امکان توسعه و فراوری هم در این مجموعه وجود دارد.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری مازندران نسبت به سال قبل به شدت کاهش پیدا کرده و رتبه دوم کشور را در اختیار دارد، البته در شرق استان نیاز به حمایت‌های بیشتری داریم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: باید بسیار خرسند باشیم که جوانان این مرز و بوم آستین همت را بالا زدند و در این بخش بسیار خوش درخشیدند.

وی با انتقاد از بروکراسی‌های اداری در کشور، گفت: در برخی مواقع بسیاری از کاغذ بازی‌های باعث می‌شود که ایده‌های جوانان ایرانی به پدیده تبدیل نشود.

مرتضوی یادآور شد: چهار فروند شناور مدرن در قراردادی که شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی وابسته به سازمان سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با شرکت صدرا منعقد شده است که اقدام بسیار ارزنده‌ای است.

وی اضافه کرد: این کشتی زمینه توسعه اقتصادی کریدور شمال به جنوب و همچنین زمینه رفع بیکاری در کشور را فراهم می‌کند، سرمایه‌گذاری این مجموعه‌ها نزدیک ۴۰۰ میلیارد تومان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اقدام انجام شده برای ایجاد اشتغال دانش‌بنیان، گفت: انتظار داریم که همکاری همه جانبه در این بخش انجام شود و ظرفیت ایجاد هزار شغل به صورت مستقیم موضوع بسیار کمی نیست و در کنار آن زمینه ایجاد اشتغال غیرمستقیم بیشتری را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =