برگزاری جایزه دوسالانه استاد فرشچیان/ دانشجویان برتر در واحد فرشچیان بورسیه می‌شوند

رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی استاد فرشچیان از نگارش آئین‌نامه جایزه دوسالانه استاد فرشچیان خبر داد و گفت: دبیرخانه این جایزه مستقر و مجوزهای لازم نیز اخذ شده است و هفته آینده اطلاع‌رسانی های لازم در خصوص جزئیات برگزاری این جایزه انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی استاد فرشچیان گفت: ما دیگر جایزه نوبل نخواهیم داشت بلکه جایزه استاد فرشچیان داریم و این جایزه نه فقط برای هنرمندان ایرانی بلکه برای هنرمندان فاخر دنیاست و به هنرمندانی که در مکتب استاد فرشچیان و نگارگری ایران کار کرده‌اند، تعلق می‌گیرد.  

رونمایی از آثار نقاشی «محسن وزیری مقدم» در دانشگاه آزاد واحد فرشچیان

وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی بورسیه دانشگاه استاد فرشچیان هم خبر داد و گفت: دکتر طهرانچی و استاد فرشچیان قول مساعد دادند دانشجوهایی که استعداد لازم را داشته و نیاز به حمایت دارند، مشمول این بورسیه شوند.  

یارزاده خاطرنشان کرد: آنچه اهمیت دارد این است که دانشجویان برتر و بااستعداد بورسیه شوند تا به‌خاطر نداشتن استطاعت مالی، از تحصیل در حوزه هنرهای سنتی و اصیل محروم نشوند. 

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد دانشگاه فرشچیان تغییر نظام آموزش در هنر بود، ادامه داد: اخیرا هم با امضای رئیس‌جمهور شیوه‌نامه نظام استاد-شاگردی ابلاغ شد و در دستور کار واحد ما قرار دارد. تلاش می‌کنیم از مهرماه دانشجویان ورودی جدید با این شیوه پیش بروند که البته سایر دانشجویان واحد هم به همین سمت سوق داده خواهند شد. 

رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی استاد فرشچیان تصریح کرد: در شیوه نظام استاد-شاگردی فعلا یک مقطع کارشناسی را خواهیم داشت چرا که این نظام به عنوان پایلوت اجرا می‌شود و اگر نتیجه بخش باشد برای مقطع کارشناسی ارشد هم اقدام خواهیم کرد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1186147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =