توصیه عجیب عضو شورای شهر درباره ساختمان‌های ناایمن/  مردم چطور بیمارستان، خانه و محل کار را ترک کنند؟

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در اظهارنظر تازه‌ای به مردم توصیه کرد که تا اطلاع ثانوی از ورود و هرگونه تردد به این ساختمان‌ها امتناع کنند. این اظهارات درحالی مطرح می‌شوند که در بین لیست منتشر شده از ساختمان‌های ناایمن نام مراکزی به چشم می‌خورد که محل تردد مردم هستند.

به گزاش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، پس از فشار رسانه‌ها مبنی بر انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن در نهایت دادستانی کل کشور نام ۹۴ ساختمان را اعلام کرد و بنابر گفته مسئولان فرآیند نظارت بر ایمن‌سازی این ساختمان‌ها آغاز شده است.

کمتر از ۲۰ درصد مراکز درمانی در برابر زلزله شدید مقاوم هستند/ آسیب‌پذیری بیشتر نیمه جنوبی تهران

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در اظهارنظر تازه‌ای گفته که ساختمان‌ها تا زمانی که تأییدیه آتش‌نشانی دریافت نکنند، از نظر ما ناایمن محسوب می‌شوند و هرگونه بهره‌برداری از آن‌ها تهدیدی برای ایمنی است. بابایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مردم توصیه کرد که تا اطلاع ثانوی و تا زمانی که تأییدیه ایمنی ساختمان‌های ناایمن مندرج در لیست صادر نشده، از ورود و هرگونه تردد به این ساختمان‌ها امتناع کنند.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شوند که در بین لیست منتشر شده از ساختمان‌های ناایمن نام مراکزی به چشم می‌خورد که محل تردد مردم هستند.

۹ بیمارستان

برای مثال در این لیست نام چند بیمارستان بزرگ کشور قرار دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بیمارستان‌های امام خمینی، لولاگر، رسول اکرم، طرفه، سینا، بوعلی، سلیم، شهدای یافت‌آباد و فیاض‌بخش اشاره کرد. هر کدام از این مراکز درمانی علاوه بر موارد بستری، محل تردد روزانه چند صد بیمار و همراهانشان است و چطور می‌توان چنین مراکزی را با این تعداد مراجع تعطیل کرد؟

حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران هم  در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره ایمن‌سازی بیمارستان‌ها گفت: امکانات دولت محدود است و تحریم‌ها هم وجود دارند. مشکلات بسیار است و برای اورهال و بروزرسانی بیمارستان‌های دانشگاه تهران حداقل سه تا چهار هزار میلیارد بودجه نیاز داریم.

وی افزود: به تدریج درحال ایمن‌سازی هستیم برای مثال معاونت بهداشت در خیابان حافظ قرار داشت که اخطار گرفت و جای جدیدی برای آن درنظر گرفتیم.

قناعتی عنوان کرد: بیمارستان‌هایی هستند که اخطار گرفته باشند اما چاره‌ای جز استفاده نداریم. نمی‌توانیم سرویس‌دهی را تعطیل کنیم وبا قیمت‌هایی که در بخش خصوصی وجود دارد، تنها امید مردم به بیمارستان‌های دولتی است.

۳۹ مرکز تجاری

علاوه بر مراکز درمانی بخش زیادی از ناایمن‌هایی که در لیست دادستانی از آن‌ها نام برده شده هم مراکز تجاری هستند. تاکنون نام ۳۹ مرکز تجاری اعلام شده که شامل پاساژ میری ۱، مجتمع تجاری اداری خلیج فارس، بازارچه سنتی ستارخان، مجتمع تجاری یادگار، مجتمع تجاری و پارکینگ توحید، مرکز خرید سپهر، پاساژ ناهید، اداری و تجاری بم، پاساژ فجر، مجتمع تجاری و اداری بوستان، پاساژ میلاد قائم، پاساژ مهستان، ساختمان علاء الدین، مجتمع تجاری بام لند، پاساژ کویتی‌های انقلاب، مرکز تجاری افرا، سرای وحید، سرای حاج ملاعلی، پاساژ حمام قبله، پاساژ رضوی، پاساژ گراند هتل، سرای سید ولی، سرای اتفاق، پاساژ شناسا، پاساژ زورخانه، پاساژ وحدت، پاساژ بلور، سرای باغچه(علی گوله)، سرای رشتی، پاساژ طلازاده، پاساژ صفوی، پاساژ امین، پاساژعلمی، مرکز گل شهید محلاتی، بازار گل امام رضا، پاساژ بهاران، پاساژ یکتا موسوی، پاساژ زنجانی، مجتمع اداری تجاری طوبی می‌شوند.

در بین این اسامی نام بسیاری از سراهای بازار بزرگ تهران و مراکز پرتددی مانند ساختمان علائدین دیده می‌شود که از جمله مراکزی هستند که روزانه مراجعات بسیاری دارند و آیا می‌توان بخش بزرگی از بازار تهران را یکباره تعطیل کرد؟

۲۴ مجتمع مسکونی

در بین اسامی ساختمان‌های ناایمن فهرستی از مجتمع‌های مسکونی هم وجود دارد که خانواده‌های بسیاری در آن‌ها زندگی می‌کنند.

این مجمتمع‌های مسکونی که نام ۲۴ مرود از آن‌ها منتشر شده است، شامل ساختمان پیروزی، گل افشان، مجتمع خلیج فارس ۲، ساختمان هرمزان، برج بهاران، مجتمع تجاری و مسکونی ولیعصر، برج نگین رضا، ساختمان مسکونی امام رضا (ع)، شهرک بروجردی، مجتمع مسکونی ابوالفضل، پاکسان، مجتمع ۲۲ بهمن، مجتمع مسکونی بهار، مجتمع مسکونی ارکیده، مجتمع ارم، مجتمع مسکونی گلستان، مجتمع مسکونی تجاری امین، مجتمع مسکونی ولیعصر، مجتمع مسکونی رازی، مجتمع‌های تاکسیرانی، مجتمع مسکونی خاتم الانبیاء و ساختمان افرا و مجتمع ونک پارک می‌شود.

حال سوال اینجاست که چطور می‌توان ۲۴ مجتمع مسکونی را تخلیه کرد؟

۲ خوابگاه دانشجویی

وجود اسم ۲ خوابگاه دانشجویی هم از موارد جالب توجه در این لیست است. بر این اساس در خوابگاه دانشگاه شریعتی و خوابگاه دانشگاه شاهد از نظر کارشناسان موارد ایمنی رعایت نشده است.

۳ مرکز تفریحی و رستوران

 مراکز تفریحی هم از مواردی هستند که در این لیست به آن‌ها اشاره شده است. سینما اروپا، مجتمع ورزشی و تفریحی ارم و تالار طوبی از جمله این موارد هستند.

۳ مرکز دولتی

از جمله موارد قابل توجه هم نام برخی مراکز دولتی است که از جمله آن‌ها می‌توان به اداره مالیات غرب تهران، ساختمان جهاد کشاورزی و سازمان اموال تملیکی اشاره کرد. هر کدام از مراکز هم کارمندان و مراجعان بسیاری دارند و طبیعتا نمی‌توان در این شرایط اقتصادی به افراد توصیه کرد که سرکار نروند!

۱۴ شرکت و انبار

در این لیست نام ۱۴ شرکت و انبار هم ذکر شده که صرف نظر از انبارها، کارگران شاغل در شرکت‌ها چطور می‌توانند از رفتن به محیط کار صرف نظر کنند؟ این اسامی شامل انبار نفت شهران، کارخانه ارج، شرکت بستنی پاک، شرکت جار، شرکت تکنو صنایع، هلدینگ خودکفایی آزادگان، شرکت صنایع نساجی هلال ایران، ساختمان ذوب آهن، ساختمان ابتکار، انبار خانه کارگر، بنکداری خوانساری، انبار چای، زیره کفش نصیری‌زاده، مجموعه انبارهای شهید حدادی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، با توجه به اینکه این لیست براساس معیارهای آتش‌نشانی تهیه شده است، نکته مهم در مورد رسیدگی به ساختمان‌های ناایمن سرعت عمل و نظارت است، بیشتر این مراکز تجاری و درمانی هستند و نمی‌توان به راحتی آن‌ها را پلمپ کرد بلکه باید ایمن‌سازی در حین فعالیت در دستور کار قرار گیرد و سرعت انجام این کار هم افزایش پیدا کند. اگر هم امکان ایمن‌سازی در حین فعالیت برای برخی مراکز ممکن نیست، سازمان‌های مسئول باید مرکز جایگزینی را معرفی کنند؛ چراکه نمی‌توان به راحتی از مردم خواست، محل زندگی خود را ترک کنند، سرکار نروند یا در مراکز تجاری و تفریحی حضور نداشته باشند.  

انتهای پیام /

کد خبر: 1187114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =