اخذ رتبه ۱۰۰ کنکور به همراه آموزش نحوه تقلب؛ ۱۲۵ میلیون تومان!

یک کانال تلگرامی مدعی اخذ رتبه ۱۰۰ کنکور به همراه آموزش نحوه تقلب به داوطلبان به ازای پرداخت ۱۲۵ میلیون تومان ارز دیجیتال شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کمتر از یک هفته سرنوشت‌سازترین روز زندگی یک میلیون و ۱۱۹ هزار نفر از کنکوری‌های ۱۴۰۲ مانده و در این بین برخی سودجویان در فضای مجازی از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و می‌خواهند جیبشان را پر از پول کنند.

هشدار سازمان سنجش به کنکوری‌ها

با وجود هشدارهای سازمان سنجش آموزش کشور در زمینه منع حضور ۱۰ ساله برای داوطلبان، زندان و پرداخت جزای نقدی برای فروشندگان و خریداران سوالات امتحانی، باز هم بازار فروشندگان سوالات در آستانه برگزاری آزمون سراسری حسابی داغ می‌شود. افرادی مدعی فروش سوالات کنکور هستند و عکس‌های رضایت از چت‌های مشتریان را برگه برنده  رو می‌کنند و انتظار دارند داوطلبان به آنان اعتماد کنند، حتی راه‌های تقلب هم به شما یاد می‌دهند تا مشتری‌ پر و پاقرصشان شوید و کانالشان را به دوستان و آشنایان معرفی کنید.

سوالات کنکور را ۱۸ ساعت قبل از آزمون می‌خواهید یا سر جلسه؟

یکی از این کانال‌ها که مدعی فروش سوالات نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ است، فروش سوالات کنکور را به ۲ دسته تقسیم می‌کند؛ دسته اول پخش سوالات به همراه پاسخ ۱۸ ساعت قبل از آزمون و دسته دوم پخش سوالات حین برگزار.
این کانال به داوطلبان اطمینان می‌دهد سوالات کنکور به همراه پاسخنامه حداقل ۱۸ ساعت قبل از در کانال مخصوص خریداران قرار می‌دهد.

شرایط خرید سوالات و پاسخ کنکور قبل از جلسه برای رتبه‌های مختلف متفاوت است. مثلاً اگر داوطلب بخواهد رتبه ۱۰۰ تا ۵۰۰ را در کنکور کسب کند فقط کافیست عکس شناسنامه، عکس کارت ورود به جلسه، عکس از برگه ثبت نام کنکور و هزینه پیش پرداخت را واریز کند؛ پیش پرداخت رتبه ۵۰۰ کنکور امسال ۵۵ میلیون تومان است و ۷۰ میلیون تومان هم باید پس از اعلام نتایج به حساب فروشنده واریز کنید، آن هم از طریق ارز دیجیتال.

این کانال تلگرامی تسهیلات ویژه‌ای برای برخی از داوطلبان در نظر گرفته، اما  لازمه آن شل کردن سر کیسه است؛ فقط کافی است ۱۰۰ میلیون تومان را به صورت یکجا واریز کنید، در این صورت نیاز به احراز هویت ندارید و از تخفیف ویژه این کانال بهره‌مند خواهید شد.

هزینه رتبه ۶۰۰ تا هزار اندکی کمتر است، ۴۵ میلیون تومان پیش پرداخت و ۷۰ میلیون تومان پس از اعلام نتایج. مدارک احراز هویت هم مانند رتبه ۱۰۰ تا ۵۰۰ است و با پرداخت ۹۰ میلیون تومان به صورت یکجا می‌توانید احراز هویت را دور بزنید و از تخفیفات این کانال استفاده کنید.

هزینه پیش پرداخت برای رتبه هزار تا ۲ هزار، ۳۵ میلیون تومان است و داوطلبان باید ۷۰ میلیون تومان را بعد از اعلام نتایج به صورت رمز ارز به حساب فروشنده واریز کنند. با پرداخت ۸۰ میلیون تومان به صورت یکجا نیازی به احراز هویت نیست.

هزینه رتبه ۲ هزار تا ۳ هزار باید ۹۵ میلیون تومان و رتبه ۳ هزار تا ۴ هزار ۸۵ میلیون تومان است.

فروش سوالات تک درس

داوطلبان کنکور ممکن است در یک درس قوی باشند و خوب تست بزنند، اما تسلط کافی بر مباحث یکی از دروس نداشته باشند. این کانال خدمات ویژه‌ای به این داوطلبان ارائه می‌کند و مدعی فروش سوالات به صورت تک درس است. 
داوطلبان برای خرید سوالات تک درصد باید ۱۰ میلیون تومان پیش پرداخت داشته باشند و ۲۵ میلیون تومان هم بعد از اعلام نتایج بپردازند.

مدل دوم فروش سوالات سر جلسه کنکور است و شرایط مخصوص به خود را دارد. کانال خریداران کنکور ۱۴۰۱ در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد تا بررسی کنند امکان تقلب برای آنان وجود دارد یا خیر .در صورت داشتن شرایط لازم است احراز هویت را با موفقیت پشت سر بگذارید و ۱۵ میلیون تومان پیش پرداخت و ۲۰ میلیون تومان بعد از جلسه کنکور پرداخت کنید.

این کانال مدعی است سوالات کنکور چند روز قبل از جلسه به دستشان می‌رسد، ما همان روز عکس از صفحه اول سوالات تیر ماه را در کانال قرار می‌دهند.

این کانال به داوطلبان توصیه می‌کند با بررسی نوع دفترچه ها و تاریخ امتحان به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که سوالات برای کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ است و با خیال راحت‌تر سوالات را خریداری کنید.

نحوه برخورد با متقلبان 

براساس ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری برای تخلفات مجازات در نظر گرفته شده که شامل ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار، ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه‌دار سازد، از قبیل ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون، تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سؤال برای تخلف در آزمون، ثبت نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون بجای داوطلب اصلی است.

استفاده از هرگونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار، کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سؤالات، دسترسی غیر مجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها، هرگونه تغییر غیر مجاز سؤالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون، افشای سؤالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو و خرید یا فروش سؤالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سؤالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیر واقعی باشد، از جمله تخلفاتی است که برای آن مجازات در نظر گرفته است.

 به گزارش ایسکانیوز، در کنکور ۱۴۰۱ تعداد ۵ کانال و صفحه که ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور را داشتند، توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =