به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مجید علینازی درباره توافقات جدید دریایی با روسیه اظهار داشت: از قدیم با روسیه خطوط مشترک دریایی برای تبادلات و تجارت برقرار بود و در مذاکرات اخیر برای توسعه خط بین دو کشور و خط دریایی کریدور شمال - جنوب به توافقاتی رسیدیم.
ماجرای درخواست کمک کشتی تجاری خارجی در تنگه هرمز
وی ادامه داد: حجم بار بین دو کشور افزایش پیدا کرده و به دنبال افزایش حجم تبادلات تجاری بین دو کشور به عنوان ترانزیت هستیم.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی درباره ورود کشتیهای کشورهای خزر برای انتقال بار بین ایران و روسیه گفت: تاجر و صاحب بار درباره نحوه انتقال بار و انتخاب شرکت کشتیرانی تصمیم میگیرد و در شرایط رقابتی امکان این وجود ندارد که شرکتی اعم از ایرانی و خارجی تعرفهای بالاتر از تعرفههای منطقه در نظر بگیرید چراکه مزیت رقابتی را از دست خواهد داد.
علینازی افزود: در حال حاضر تمام کشتیهای کشتیرانی خزر چارتر هستند و این نشان دهنده افزایش تقاضا برای استفاده از ناوگان است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش ترددهای دریایی بین ایران و روسیه خبر داد و گفت: امسال جابهجایی بار بین دو کشور افزایش چشمگیر خواهد داشت چراکه ناوگان ایران در دریای خزر افزایش پیدا کردهاست و چندین شرکت نسبت به خرید کشتی جدید اقدام کردهاند.
وی ادامه داد: اخیرا ١٢ کشتی جدید خریداری شده که این تعداد کشتی جدید از مسیر دریای سیاه وارد کشور میشوند .
منبع: ایلنا
انتهای پیام/
نظر شما