خلاقیت و کارآفرینی را باید از نهادهای علمی انتظار داشت/ کارآفرینی لازمه توسعه اقتصادی کشور

چهارمین کنفرانس ملی «مطالعات جدید در کارآفرینی و مدیریت کسب و کار» صبح امروز در سالن آمفی تئاتر فرزانگان دانشگاه آزاداسلامی واحد سمنان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی منصوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان به عنوان سخنران در این کنفرانس اظهار کرد: آنچه در شرایط سخت کنونی ضرورت آن در جامعه بیش از پیش احساس می‌شود پرداختن به این مقوله اساسی یعنی کارآفرینی است. امروزه در جوامع دانش بنیان دامنه تاثیرکارآفرینی بسیار وسیع بوده به نحوی که از تغییر در ارزش‌های اجتماعی، تا رشد شتابان اقتصادی، اشتغال زایی، توسعه دانش و فناوری، شناخت و گسترش بازارهای جدید، ساماندهی و بهره‌گیری اثربخش از منابع، ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاری و افزایش ثروت در جامعه را در بر می‌گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: به طوری کلی کارآفرینی پدیده فنی - اقتصادی جدیدی است که طی دهه‌های اخیر جهان اقتصاد و صنعت را با پیامدهای شگفت خود متحول ساخته است، به علاوه در دنیای پیچیده امروز که نیازهای اولیه انسان به نهایت اشباع خود رسیده است، کارآفرینی و خلاقیت بی‌شک تنها راه ممکن برای ادامه رشد اقتصادی است.

منصوری افزود:  با بروز نرخ فزاینده تغییر و تحولات در حوزه‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی، تلاش کارآفرینان و علم مدیران کسب و کار در صورتی اثربخش و کارآمد خواهند بود، که بتوانند با ایجاد بسترهای لازم منابع انسانی تحت آموزش خویش را به دانش، مهارت و ویژگی‌های کارآفرینان و مدیران تجهیز و روحیه کارآفرینی را در آنها پرورش دهند و در این مسیر با تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های علمی و استراتژی‌های کاربردی در راستای بحث و تقویت فرهنگ، روحیه و رفتار کارآفرینی میان آحاد جامعه به طور اعم و دانشجویان دانشگاهیان به طور اخص تلاش نمایند.

 از سوی دیگر دانشگاه‌ها به واسطه آنکه محل کسب علم ومعرفت هستند و شناخت و دانش است که حد و اندازه نیازهای انسان را تعیین می‌کند، بنابراین باید اذعان کنیم دانشگاه بر لبه‌های مرزی وجود انسان‌ها و جوامع انسانی قرار می‌گیرند. لذا شاید بیش از هر جای دیگری منطقی باشد خلاقیت و نوآوری را از دانشگاه‌ها و جوامع مرتبط با آنها انتظار داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد  اسلامی استان سمنان گفت: کارآفرینان با نوآوری‌ها و دستاوردهای عظیم خود گام‌های موثری را در راستای حمایت از کار و کارآفرینی برمی‌دارند تجربیات عملی و ایجاد انگیزه موثر در افراد و بالاخص دانشجویان را موجب می‌شوند.

منصوری تصریح کرد: بر این اساس مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، اقدام به برگزاری سلسله همایش‌های ملی «مطالعات جدید در کارآفرینی و مدیریت کسب و کار»  با هدف گرد هم آوردن محققان حوزه کارآفرینی و کسب و کارهای نوین، که در تحقیق، مدیریت، توسعه نوآوری و کارآفرینی در کسب و کار، در سازمان‌های مهارتی مشارکت دارند، به منظور ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و کاربردی در این زمینه نموده است.

دکتر یونس وکیل الرئایا، دبیر اجرائی چهارمین کنفرانس ملی مطالعات جدید در کارآفرینی و مدیریت کسب و کار، اظهار کرد: با برگزاری این همایش، فرصتی فراهم آمد تا دانشجویان و اعضای هیئت علمی به توانمندسازی و قابلیت‌های کارآفرینیان و مدیران کسب و کار، و نیز نحوه استفاده و تعامل آنها با بخش خصوصی، در راستای توسعه کسب و کارهای نوین و دانش‌بنیان آشنا شده و به یادگیری الگوها و مدل‌های بین‌المللی در ارتباط با توسعه نوآوری و کارآفرینی ترقیب شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان تصریح کرد: این کنفرانس به طور کلی به موضوعات بین رشته‌ای متعددی پرداخته است که می‌تواند به عنوان ابزاری برای نوآوری و کارآفرینی، نوآوری اجتماعی و کارآفرینی، کارآفرینی زنان، کارآفرینی روستایی و خانوادگی، نوآوری مدل‌های آموزشی، کارآفرینی در دانشگاه‌ها، توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی و کارآفرینی در شهرهای هوشمند تبدیل شود.

وکیل الرئایا بیان کرد: تعداد ۱۸۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود، که از این تعداد ۱۵ مقاله زبان انگلیسی و ۱۶۵ مقاله فارسی است و از مجموع ۱۶۵ مقاله فارسی پذیرش شده تعداد ۱۲۳ مقاله به صورت ارائه شفاهی و ۴۲ مقاله به صورت پوستر مورد ارزیابی قرارگرفته است. چکیده مقالات در کتاب کنفرانس به چاپ رسیده و اصل مقالات در مجموع مقالات ارائه خواهند شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1189448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =